Summary. The local cell composition of skin infections caused by Trichophyton rubrum (13 cases) and Microsporum canis (2 cases) was examined using monoclonal antibodies and the ABC immunperoxidase technique. The number of Langerhans cells increased both in the epithelium and in the dermis of the mycotic area. Apart from these, only T cells were found in the dermis, among which helper cells were predominant. The helper/suppressor ratio showed variations depending upon the pathogen.
Zusammenfassung. Mit monoklonalen Anti‐körpern und der ABC‐Immunperoxidase‐Technik wurde die Zusammensetzung der orts‐ständigen Zellen bei Hautinfektionen, 13 mal durch Trichophyton rubrum und zweimal durch Microsporum canis verursacht, untersucht. Im Mykoseherd waren die Langerhans‐Zellen sowohl im Epithel wie in der Dermis vermehrt. Davon abgesehen wurden T‐Zellen nur in der Dermis gefunden, unter denen T‐Helferzellen vorherrsch‐ten. Das Helfer/Suppressor‐Verhältnis zeigte Unterschiede in Abhängigkeit vom Erreger.
Zusammenfassung: Die Verfasserin untersuchte das Vorkommen mykotischer Infektionen von Psoriasis‐Nägeln. Die Ergebnisse wurden mit den Quoten des Pilznachweises bei primärer Onychomykose verglichen. Bei Nagelpsoriasis ist die Häufigkeit von Dermatophyten‐Infektionen geringer, dagegen das Vorkommen von Sproßpilzbesiedlung höher als bei primären Onychomykosen.
Summary: Mycotic infections of psoriatic nails were investigated. The cultural results were compared with the distribution of the pathogens found in primary onychomycosis. In psoriatic nails the rate of dermatophytic infections was lower and the frequency of yeast infections higher than in primary onychomycosis.
Between 1991 and 1993, 32 cases of fingernail mycosis and 20 cases of toenail mycosis caused by dermatophytes were treated with terbinafine. For 8 weeks, 250 mg of terbinafine was given daily for fingernail infections, and for 12 weeks the same dose was given for toenail involvement; the short-term follow-up was 24 and 48 weeks respectively. A long-term follow-up was performed twice, initially at 24 and then at 48 months after the end of the treatment. For fingernail mycosis, the mycological cure rate was 100% at the end of month 24 and 91% at the end of month 48. Mycological cultures gave negative results in toenail infections in 90% after 24 months and in 86% after 48 months. After 24 months, 23 out of 26 patients (88%) with fingernail and 17 out of 20 patients (95%) with toenail mycosis were clinically cured. After 48 months, 20 out of 22 cases (91%) with fingernail and 10 out of 14 cases (71%) with toenail involvement showed a complete cure.
Summary: The ELISA was adapted to measure antibodies against C. albicans in rabbit and human sera. 50 healthy donors and 10 patients with Candida colonisation in their digestive tract were investigated. Higher ELISA extinction values were measured in sera of patients than that of healthy donors. Results obtained by immunofluorescence technique were similar to that of ELISA.
Zusammenfassung: Der ELISA‐Test wurde zur Bestimmung der Antikörper gegen C. albicans in den Seren von Kaninchen und Patienten verwendet. Wir untersuchten 50 gesunde Spender und 10 Patienten, die eine Candidabesiedlung ihres Verdauungskanals hatten. Wir haben in den Seren der Patienten höhere ELISA Extinktions‐Werte gemessen als in denen der gesunden Spender. Die mit der Inununofluoreszenz‐Technik gewonnenen Ergebnissen waren denen von ELISA ähnlich.
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