The Childhood Trauma Questionnaire (CTQ) has become internationally accepted as an assessment of traumatic childhood experiences. The short version assesses aspects of childhood abuse and neglect. In order to check the psychometric properties of the German short form, the CTQ was used within a representative sample of the German population (N=2 500). The five factor structure of the original version showed only a sufficient model fit, because of high intercorrelations and weak internal consistency of the scale "physical neglect". The internal consistency of the other subscales was high with α≥0.80. Construct validity was supported by positive correlations with measures of anxiety/depression and negative correlations with life satisfaction. The German short form of the CTQ is a reliable and valid self rating instrument to assess childhood maltreatment retrospectively. The subscale "physical neglect" should be applied with caution.
Bariatric surgery is one of the most effective treatments for morbid obesity, and a large body of research indicates significant long-term weight loss. While overall mortality decreases in patients who received bariatric surgery, a number of studies have shown that suicide rates are higher in bariatric patients than in control groups. The objective of this study was to present a systematic review of suicide mortality after bariatric surgery and calculate an estimate for the suicide rate. Literature researches of the databases PubMed, Web of Knowledge, PsychInfo, ScienceDirect and Google Scholar were conducted. Thirty studies concerning bariatric surgery and completed suicides met the inclusion criteria. We included 28 studies in the estimation of a suicide rate for the bariatric population. Only one study (Tindle et al.) put a main focus on suicide after bariatric surgery; this was therefore chosen as an adequate reference figure for comparison. The other 27 chosen studies were compared with World Health Organization data and the suicide rate reported by Tindle et al. Twenty-three thousand eight hundred eighty-five people were included in the analysis. In the literature, we found a total of 95 suicides when examining 190,000 person-years of post-bariatric surgery data. Little information was provided describing the reasons for suicide and the time-point of these events after surgery. We estimated a suicide rate of 4.1/10,000 person-years (95% confidence interval [3.2, 5.1]/10,000 person-years). A comparison with Tindle et al. demonstrates that their rate is significantly higher than our estimate (P = 0.03). Bariatric surgery patients show higher suicide rates than the general population. Therefore, there is a great need to identify persons at risk and post-operative psychological monitoring is recommended.
These results support a positive relationship between suicidal behavior, suicide attempts, and obesity. However contrary to previous findings, no gender differences were found. The findings support the introduction of routine screening for suicidal behavior in extreme obese individuals.
Hintergrund: Der Verlust eines Kindes in der Schwangerschaft stellt für die betroffenen Eltern eine hohe psychische Belastung dar, die zu manifesten psychischen Erkrankungen führen kann. Verschiedene Studien haben gezeigt, dass die wahrgenommene soziale Unterstützung durch das Umfeld der Betroffenen nach einem pränatalen Kindsverlust mit geringerer prolongierter Trauersymptomatik einhergeht. Methode: Untersucht wurden 99 Eltern, die ihr Kind während der Schwangerschaft verloren hatten. Sie nahmen an einem 5-wöchigen internetbasierten Behandlungsprogramm zur Schreibtherapie teil, welches die 3 Phasen «Selbstkonfrontation», «kognitive Umstrukturierung» und «Social Sharing» beinhaltete. Neben allgemeiner psychischer Belastung (BSI), prolongierter Trauer (ICG) und traumatischem Stress (IES-R) wurde auch die soziale Unterstützung (BSSS) mit den Dimensionen «wahrgenommene Unterstützung» und «erhaltene Unterstützung» bzw. «Bedürfnis nach Unterstützung» und «Suche nach Unterstützung» sowohl zum Zeitpunkt vor der Behandlung als auch nach deren Abschluss erhoben. Ergebnisse: Während das Bedürfnis nach sozialer Unterstützung im Verlauf der Behandlung signifikant abnahm, erhöhten sich die Werte der anderen 3 Dimensionen sozialer Unterstützung signifikant. Die wahrgenommene und erhaltene soziale Unterstützung waren signifikant invers mit der allgemeinen psychischen Belastung und der prolongierten Trauer nach einem pränatalen Verlust assoziiert. Erhaltene Unterstützung und die Suche nach Unterstützung gingen mit der Verbesserung verschiedener Symptome nach der internetbasierten Behandlung einher. Schlussfolgerung: Die Ergebnisse weisen darauf hin, dass sowohl die erhaltene Unterstützung als auch die aktive Suche nach Unterstützung für die Wirksamkeit des internetbasierten Behandlungsprogramms für Betroffene nach einem Kindsverlust relevant sind. Zudem kann das hier vorgestellte internetbasierte Behandlungsangebot nach dem pränatalen Verlust eines Kindes eine gute Unterstützungsmöglichkeit darstellen und aktivierend bei der Suche nach Unterstützung wirken.
Pre-pregnancy overweight and obesity is associated with poor health outcomes for the mother and the child. General population studies suggest that childhood maltreatment is associated with obesity in adulthood. The aim of our study was to examine the association between pre-pregnancy overweight and obesity and a history of childhood abuse or neglect including different stages of severity of abuse and neglect. Three hundred twenty-six normal weight, overweight, or obese pregnant women reported demographic data, height and weight, and general psychological distress at 18-22 weeks of gestation. Childhood maltreatment was assessed using the Childhood Trauma Questionnaire. Associations were examined using logistic regression analyses and a reference group of normal weight women. Fifty percent reported a history of abuse or neglect. After adjusting for age, education, income, marital status, and the number of previous children, pre-pregnancy overweight and obesity were strongly associated with severe physical abuse (overweight: OR = 8.33, 95% CI 1.48-47.03; obesity: OR = 6.31, 95% CI 1.06-37.60). Women with severe physical neglect (OR = 4.25, 95% CI 1.23-14.74) were at increased risk of pregnancy overweight. We found a dose-response relationship between physical abuse and pre-pregnancy overweight and obesity. Whereas other studies report an association between childhood maltreatment and pre-pregnancy obesity, this is the first study that found an association between childhood maltreatment and pre-pregnancy overweight. Considering the severe health risks of pre-pregnancy overweight and obesity and the long-term consequences of childhood maltreatment, affected women constitute a subgroup with special needs in prenatal care. Further research is needed to improve the understanding of the underlying mechanisms.
Hintergrund: Über 200.000 Menschen waren in der DDR aus politischen Gründen inhaftiert. Mehrere Studien existieren zu den psychischen (Langzeit-)Folgen dieser biografischen Erfahrung. Weniger untersucht wurden bisher die körperlichen Folgen. Ziel dieser Studie ist (1) die Ausprägungen körperlicher Beschwerden von ehemals politisch Inhaftierten in der DDR mit Daten aus der Allgemeinbevölkerung zu vergleichen, (2) die körperlichen Beschwerden mit soziodemografischen und Inhaftierungsmerkmalen in Beziehung zu setzen und (3) den Zusammenhang zwischen körperlichen Beschwerden und Ängstlichkeit sowie Depressivität innerhalb der Gruppe der ehemals Inhaftierten zu untersuchen. Methoden: In dieser Querschnittstudie beantworteten 149 Personen, die aus politischen Gründen in der DDR inhaftiert waren, einen Fragebogen über körperliche Beschwerden (Gießener Beschwerdebogen, Kurzform), Ängstlichkeit und Depressivität (Hospital Anxiety and Depression Scale). Für den Vergleich mit der Allgemeinbevölkerung wurde eine hinsichtlich Alter und Geschlecht vergleichbare Stichprobe aus einer deutschen Repräsentativbefragung verwendet (n = 473). Ergebnisse: Ehemalige politisch Inhaftierte berichten im Vergleich zur Allgemeinbevölkerung auch viele Jahre nach der politischen Inhaftierung deutlich mehr körperliche Beschwerden (p < 0,001). Soziodemografische Merkmale und Merkmale der Inhaftierung stehen nur punktuell mit den angegebenen Körperbeschwerden im Zusammenhang. Zur Vorhersage von Ängstlichkeit in der Gruppe der politisch Inhaftierten leisten insbesondere Herzbeschwerden einen substantiellen Beitrag, zur Vorhersage von Depressivität Erschöpfung. Die Haftdauer ist für Ängstlichkeit und Depressivität kein signifikanter Prädiktor. Schlussfolgerungen: Personen, die aus politischen Gründen in der DDR inhaftiert waren, stellen eine Risikogruppe in der medizinischen Versorgung dar. Sie berichten über deutlich mehr Körperbeschwerden als die Allgemeinbevölkerung und weisen stark erhöhte Werte für Depression und Ängstlichkeit auf.
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