Bartonella henselae is a slow‐growing microorganism and the causative pathogen of bacillary angiomatosis in man. Here, we analysed how interaction of B. henselae with endothelial cells might affect bacterial growth. For this purpose, bacterial rRNA production and ribosome content was determined by fluorescence in situ hybridization (FISH) using rRNA‐targeted fluorescence‐labelled oligonucleotide probes. B. henselae grown on agar plates showed no detectable rRNA content by means of FISH, whereas B. henselae co‐cultured with endothelial cells showed a rapid increase of rRNA production within the first 18 h after inoculation. The increased rRNA synthesis was paralleled by a ∼1000‐fold intracellular bacterial replication, whereas bacteria grown on agar base showed only a ∼10‐fold replication within the first 48 h of culture. Pretreatment of host cells with paraformaldehyde prevented adhesion, invasion, intracellular replication and bacterial rRNA synthesis of B. henselae. In contrast, inhibition of host cell protein synthesis by cycloheximide did not affect bacterial adhesion and invasion, but prevented intracellular replication although bacterial rRNA content was increased. Inhibition of actin polymerization by cytochalasin D did not affect adhesion, invasion, increased rRNA content or intracellular replication of B. henselae. These results demonstrate that rRNA synthesis and replication of B. henselae is promoted by viable host cells with intact de novo protein synthesis.
Baumann I, Führer M, Behrendt S, Campr V, Csomor J, Furlan I, de Haas V, Kerndrup G, Leguit R J, De Paepe P, Noellke P, Niemeyer C & Schwarz S (2012) Histopathology 61, 10–17 Morphological differentiation of severe aplastic anaemia from hypocellular refractory cytopenia of childhood: reproducibility of histopathological diagnostic criteria Aims: To evaluate the reproducibility and reliability of the histomorphological criteria differentiating severe aplastic anaemia (SAA) and hypoplastic refractory cytopenia of childhood (RCC), the most frequently acquired hypocellular bone marrow conditions of childhood. Methods and results: We performed a double‐blind interobserver study of 100 different cases of SAA and RCC among seven haematopathologists of the European Working Group of MDS in Childhood (EWOG‐MDS) and the German SAA study. Cases with foci of typical myelodysplastic syndrome (MDS) morphology, such as patchy erythropoiesis with defective maturation, in an otherwise highly hypocellular or adipocytic bone marrow were classified as having RCC. Bone marrow samples without a patchy distribution, few scattered myeloid cells or haematopoietic aplasia were diagnosed as SAA. In only four of 100 cases did the reference pathologists not reach agreement regarding classification as SAA or RCC. The kappa index was 0.79. Conclusions: Our results show that the vast majority of SAA and RCC cases can be reliably differentiated by morphological means alone. A clear differentiation between SAA and RCC at presentation is mandatory for optimizing therapy strategies, and might be responsible for the fact that, in the German childhood SAA study, the probability of developing clonal disease after immunosuppressive therapy has dropped to 3%.
The diagnosis of vocal dysfunction is a prerequisite for referring a patient for specialized medical therapy. This mostly requires a holistic approach, and should also consider related symptoms and the social environment of the patient. Regulations on psychotherapy, promulgated in 1999, have provided clarity in relation to the indications for treatment in an inpatient and outpatient basis. Within the German health care system, every individual can now directly contact an officially certified psychotherapist (so called psychological psychotherapist) for probationary sessions, aimed at determining a basis and indication for further psychotherapy. In case of psychotherapy provided from others than physicians, an additional medical report from a physician is obligatory. Patients with functional and psychogenic voice problems often believe that organic disorders are the reason for their dysphonia. Thus, when caring for voice disordered patients and sending them to a psychotherapist, it is of great importance that physicians facilitate their referral by reacting in an empathic, fear reducing, and professional way.
Zusammenfassung Zielsetzung: Kostenanalyse f?r die station?re, ambulante und medikament?se Behandlung, die einer gesetzlichen Krankenversicherung durchschnittlich pro Versichertem mit akutem Koronarsyndrom (ACS) entstehen. Vergleich der Kosten f?r Versicherte mit und ohne weiteres kardiovaskul?res Ereignis. Methodik: In dieser retrospektiven Analyse mit Routinedaten einer gesetzlichen Krankenkasse wurden f?r ACS-Patienten Behandlungskosten insgesamt sowie ACS-bezogene Kosten ermittelt. Versicherte mit station?rer Entlassungsdiagnose ACS vom 1.1.2007???31.12.2008 wurden in die Analyse einbezogen und nach Patienten mit und ohne weiteres kardiovaskul?res Ereignis differenziert. Ergebnisse: Von 27?934 Versicherten mit ACS erlitten 2922 (10,5?%) im ersten Jahr nach dem ersten ACS-Ereignis ein weiteres kardiovaskul?res Ereignis. Bei ACS-Patienten mit weiterem Ereignis waren die Behandlungskosten im ersten Jahr nach dem ersten ACS-Ereignis mit insgesamt 17?809?? rund 1,57-fach h?her, die ACS-bezogenen Kosten (10?053??) sogar fast doppelt so hoch, im Vergleich zu Versicherten ohne weiteres Ereignis (11?318?? bzw. 5058??). Schlussfolgerung: Routinedaten zeigen f?r ACS-Patienten mit weiterem kardiovaskul?ren Ereignis deutlich h?here Versorgungskosten im Vergleich zu ACS-Patienten ohne Re-Ereignis. Erfolgreiche Sekund?rpr?vention k?nnte daher ?ber den patientenrelevanten Nutzen hinaus zu einer erheblichen Kosteneinsparung f?hren.
Gefiisswfinde und der Congestion, die sieh der Patient durch den Genuss lange entbehrter Spirituosa and einer f/it ihn erheblichen Muskelthfitigkeit zuzog.Schliesslieh hebe ieh aoch eine Frage van grossem physiologisehen and patbologisehen Interesse hervor, ohne eine L~isung zu versuehen, wie ist es miiglich dass im Rfickenmark die Gef/ihls]eitung fast ungestSrt van Statten geht, wean die grane Substanz in dem beschriebenen Grade atrophisch, and die weisse Substanz im Halstheil so strangulirt tst, dass nicht der geringste Bewegungsimpuls zur Peripherie gelangt. , A~sistenzarzt am Stadt-Krankenhause zu Stettin.Am lO. Februar d. J. wurde ich zu einem neugebornen kr~ftig scheinenden Kinde gernfen, weft die Hebeamme es wegen eigenthfimlieher Geschwiilste der Bauchdecken nicht zn wiekeIn verstand. Die NabeIgegend nahm eine mattgliinzende gelblichweisse Membran ein van eifflrmlger Gesta!t, deren grSsster L~ingsdurchmesser 3 Cm. bei 6 Cm. Breite betrug. Die Haut~ sich scharf mit rothen erhabenen R~indera gegen die Membran absetzend, fiberragte dieselbe am ]inken Raade mit einem sehmalen halbmondffirmigen Santo. Die Nabelschaur inserirte sieb in dieser Membran etwas recbts van der Mittellinie, schickte nach links hin eine Falte fiber die Mittellinie hinaus. Ein sich verzweigendes Geffiss sah nian yon der Nabelsehnnr bUS nach der reehten Bauchmnseu]atar zu binfiberlaufen. Unter der'Membran fond sieh durch eine reehts haarfeine naeh links zu sieh verbreiternde Hautzone getrennt eine r0the mit Sehleim bedeekte hervorgewnlstete Flilehe, die dureh einen rechts schmalen, links breiteren Hautstreifen in 3 Tbeile gesondert wurde. Die seitlicb gelegenen ziemlich gleieh grossen Absehnitte van ungehhr 5 Cm. grSsstem Liings-3 Era. Breitendurehmesser waren im unteren Theile sffirker vorgewSlbt and medianw~irts in Liingsfalten gelegt. Hier tr~iufelte F15ssigkeit aus einer feinen Oeffnung, die sieh dutch Geruch, Farbe etc. als Urin erwies. Der mittlere Theil links unten am st/irksten hervorgebaucht mit einer erbsengrossen Erh~ihung an der hervorragendsten Stelle streckte etwa aus seiner Mitte eiaen mit Schleim bedeckten rothen Cylinder aus van 3 Cm. Lfinge, aus dessen unterer Oeffnung sich Meconium entleerte.Unterhalb dieses mittleren am tiehten naeh abwiirts reiehenden Theiles fand sieh eine schmale Hautzone in der Mittellinie ein Frenulum bildend, we]ches an einem 3--4 Liaien langen weissen K~irperchen van tier Dieke einer Stecknadelspitze endete. Letzteres war verdickt dureh 2 seitliehe blaurothe dr/isenfihnliche KSrperchert van der GrSsse and Form einer kleinen Kaffeebohne.
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