2001
DOI: 10.1097/00005392-200111000-00008
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Indication, Surgical Technique and Outcome of Orthotopic Renal Transplantation

Abstract: Despite the technical challenges, orthotopic renal transplantation in patients with unsuitable pelvic vessels can result in excellent patient and graft survival.

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Cited by 5 publications
(8 citation statements)
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“…The recipient's iliac fossa, a heterotopic site, is the commonest site used for transplantation, but it is not suitable in all cases. In larger series, the proportion of such patients can amount to 0.5% [2] . The improvement in immunosuppression which provides long-lasting organ function also promotes long-lasting survival for patients, allowing them the chance of a second, third or even more transplants.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 93%
“…The recipient's iliac fossa, a heterotopic site, is the commonest site used for transplantation, but it is not suitable in all cases. In larger series, the proportion of such patients can amount to 0.5% [2] . The improvement in immunosuppression which provides long-lasting organ function also promotes long-lasting survival for patients, allowing them the chance of a second, third or even more transplants.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 93%
“…El TRO es útil en casos de aterosclerosis pél-vica severa, oclusión aortica, trasplante renal heterotópico retenido in situ y anomalías vasculares pélvicas [2][3][4][5][6] .…”
Section: Conclusionesunclassified
“…Sin embargo según nuestro criterio hay algunas pruebas sencillas que no deben faltar como una evaluación por doppler del flujo de la aorta, iliacas y arterias de las extremidades inferiores sobre todo en aquellos donde no se palpa pulso periférico, con o sin claudicación, esto mismo lo han recomendado otros grupos 3,14 .Una angio-RMN o arteriografía del territorio renal nativo y de la arteria esplénica se puede realizar a pacientes con severa aterosclerosis aortoiliaca.…”
Section: Conclusionesunclassified
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“…Bei der orthotopen Nierentransplantation erfolgte die Revaskularisation an die großen Gefäße,gegebenenfalls unter Verwendung der Milzarterie. So beschreiben Paduch et al [22] Nach Ausklemmen der entsprechenden Gefäßregionen beim Empfänger,z.B. mit Satinsky-Klemmen,erfolgt das Eröff-nen der Vene durch Venotomie oder durch das Ausschneiden eines ellipsenförmigen Teils und das Ausspülen der Vene mit heparinisierter Kochsalzlösung.Es erfolgt danach das Vorlegen einer Naht in der Mitte der Medialseite der Venotomie, damit ein Miterfassen der Gefäßmedialsei-te bei der nun folgenden Anastomosennaht vermieden wird.…”
Section: Operative Technikunclassified