2006
DOI: 10.1016/j.surg.2006.07.009
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Current management of pancreatic fistula after pancreaticoduodenectomy

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Cited by 99 publications
(85 citation statements)
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“…We examined a high risk group of pancreatic fistula in which the pancreatic texture was soft and the pathology confirmed the absence of fibrosis and pancreatitis change. Nevertheless, the incidences were comparable to the overall incidences of the previous reports using these definitions [1,3,6,7,12,13,22,29] , or were even lower than those in cases restricted to the soft pancreas [9,10] . In a current objective definition by the ISGPF classification scheme, Pratt et al [35] reported an overall incidence of 11.9% in Grade B fistula and 3.4% in Grade C fistula, which were comparable with our results of 14.4% in Grade B fistula and 1.6% in Grade C fistula.…”
Section: Discussionsupporting
confidence: 83%
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“…We examined a high risk group of pancreatic fistula in which the pancreatic texture was soft and the pathology confirmed the absence of fibrosis and pancreatitis change. Nevertheless, the incidences were comparable to the overall incidences of the previous reports using these definitions [1,3,6,7,12,13,22,29] , or were even lower than those in cases restricted to the soft pancreas [9,10] . In a current objective definition by the ISGPF classification scheme, Pratt et al [35] reported an overall incidence of 11.9% in Grade B fistula and 3.4% in Grade C fistula, which were comparable with our results of 14.4% in Grade B fistula and 1.6% in Grade C fistula.…”
Section: Discussionsupporting
confidence: 83%
“…The incidence is estimated to be 5% to 30% [1,[5][6][7]34,35] , which varies according to the definition [34,35] . Many risk factors for pancreatic fistula have been disclosed, among which the most significant factors are thought to be a soft pancreatic texture, a narrow pancreatic duct, and a high output of pancreatic juice [3,[8][9][10][11][12][13] .…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
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“…Reoperationen nach Pankreasresektionen sind technisch äußerst anspruchsvoll, gehen mit einer deutlich erhöhten Komplikationsrate einher und sind nachweislich mit einer Mortalität von 13-60 % vergesellschaftet [17][18][19][20][21].…”
Section: Komplikationen In Der Pankreaschirurgieunclassified
“…
Komplikationen in der PankreaschirurgieDeren Einfluss auf die Langzeitergebnisse Bei erhöhten Entzündungsparame-tern ist eine Diagnostik mittels Sonographie einzuleiten und wenn erforderlich durch ein Abdomen-CT zu erweitern.Reoperationen nach Pankreasresektionen sind technisch äußerst anspruchsvoll, gehen mit einer deutlich erhöhten Komplikationsrate einher und sind nachweislich mit einer Mortalität von 13-60 % vergesellschaftet [17][18][19][20][21].Aus diesem Grund sollten beim Management der POPF zwei wesentliche Punkte ins Zentrum der Überlegungen gerückt werden. Zum einen sollte die konservative Therapie so lange wie mög-lich beibehalten und zum anderen, wann immer möglich, eine perkutane Drainageanlage angestrebt werden.

Kommt es trotz radiologischer Intervention zu einer klinischen Verschlechterung des Patienten, ist eine offensive Vorgangsweise in Form einer Revisionsoperation anzustreben, um so das Risiko insuffizienzassoziierter Komplikationen zu minimieren (POPF Grade C).

…”
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