SUMMARY In an attempt to decrease the rates of drooling of 12 children with cerebral palsy, the authors investigated the effectiveness of EMG auditory feedback training of the orbicularis oris, of making the act of swallowing a conscious one, and of providing an auditory signal to cue swallowing by means of an Accularm interval timer. After biofeedback training there was a significant decrease in drooling rates and a small increase in swallowing rates. After the Accularm was used the children maintained the decreased drooling rates and there was a further small improvement in swallowing rates. One month after treatment stopped there was a nonsignificant regression in the rates of both drooling and swallowing. The marked decrease in drooling after biofeedback training must be attributed to more effective swallowing as a result of improved oral motor control, rather than to increased rates of swallowing. RÉSUMÉ Dans le but de décroitre l'importance du bavage de 12 jeunes IMC, les auteurs ont cherchéà apprecier l'efficience d'un apprentissage par feedback auditif d'EMG sur l'orbiculaire des lèvres, lors d'un acte conscient de déglutition et fournissant un signal auditif comme clef de déglutition au moyen d'une horloge à intervalle ‘Accularm’. Après un apprentissage en biofeedback, il a été observé une diminution significative du bavage el un faible accroissement de la déglutition. Aprés que l'Accularm ait été utilisé, la baisse du taux de bavage persistait et il y avait un petit progrès associè dans la déglutition. Un mois après l'arrêt du traitement, il y avait une régression non significative dans les taux de bavage et de déglutition. La baisse marquée du bavage après entrainement du biofeedback doit être attribuée à une déglutition plus efficace, résultant d'un contrôle oromoteur amélioré, plutôt qu'à un accroissement des taux de déglutition. ZUSAMMENFASSUNG In dem Bemühen, den Speichfluß bei 17 Kindern mil Cerebralparese zu verringern, untersuchten die Autoren die Wirksamkeit eines EMG auditory Feedback Trainings des Orbicularis oris, wodurch der Schluckakt bewußt gemacht und durch ein akustisches Signal mit einem ‘Accularm’ Interval Timer ausgelöst werden sollte. Nach dem Biofeedback Training fand sich eine signifikante Abnahme des Speichelflusses und ein etwas häufigeres Schlucken. Nach Anwendung des ‘Accularms’ hatten die Kinder weiterhin weniger Speichelfluß und die Rate des Schluckens nahm noch etwas zu. Einen Monat nach Beendigung der Behandlung wurde eine nicht‐signifikante Verschlechterung beider Parameter festgestellt. Die deutliche Abnahme des Speichelflusses nach dem Biofeedback Training muß eher einem effektiveren Schlucken als Ergebnis einer besseren oromotorischen Kontrolle als einem häufigeren Schlucken zugeschrieben werden. RESUMEN En un intento de disminuir el grado de babeo en 12 niños con parálisis cerebral, los autores investigaron la eficacia del entrenamiento del orbicular de los labios con retroalimentación por medio de EMG auditivo, haciendo que el acto de la deglución fuese consciente, f...
The multidisciplinary feeding profile (MFP) is the first statistically based protocol for the quantitative assessment of feeding disorders in severely disabled children. This assessment can be completed in 30-45 min with foods and facilities that are available in homes, hospitals, and chronic care units. This paper describes the state of current testing methods, the parameters of successful feeding activity, the development of the test protocol, and the results of statistical analyses.
SUMMARY The respiratory inductance plethysmograph was used to analyse the ventilatory cycle during drinking, chewing and swallowing of normal and cerebral‐palsied children aged between five and 12 years. 33 children were divided equally into three groups: normal, spastic CP and athetoid CP. A few of the children with spastic CP and over half of those with athetoid CP were unable to perform the ‘big breath’ task. In the remaining trials, the children with CP held their breath for a shorter time than normal children. Many children with CP required multiple swallows to consume 5mL of liquid. In the majority of trials, normal children swallowed liquids at or near the peak of inspiration, whereas the children with CP did not. Supplementary swallows and solid‐bolus swallows occurred at any point in the ventilatory cycle in all groups. The children with CP had a greater need to inspire at the end of liquid tasks, especially during the 75mL task. RÉSUMÉ Interactions respiration/déglutition chez l'enfant normal el l'enfant IMC Le pléthysmography respiratoire à inductance a été utilisée pour analyser le cycle respiratoire durant la boisson, le mâchonnement et la déglutition d'enfants normaux et IMC âgés de cinq à 12 ans. 33 enfants ont été divisés en trois groupes: normaux, IMC spastiques et IMC athétosiques. Quelques IMC spastiques et plus de la moitié des IMC athétosiques ont été incapables de realiser la tâche de ‘respiration à fond’. Pour le restant des essais, les IMC retenaient moins longtemps leur respiration que les normaux. De nombreux IMC avaient besoin de plusieurs mouvements de déglutition pour avaler 5mL de liquide. Dans la majorité des essais, les enfants normaux avalaient les liquides durant ou très près de la pointe d'inspiration, ce que ne faisaient pas les IMC. Des déglutitions supplémentaires et des déglutitions de bolus solides survenaient à n'importe quel moment du cycle respiratoire dans tous les groupes. Les IMC avaient un plus grand besoin d'inspirer à la fin des tâches d'absorption liquidienne, spécialement durant une déglutition de 75mL. ZUSAMMENFASSUNG Interaktionen zwischen Atmung und Schlucken bei gesunden und cerebralparetischen Kindern Bei gesunden und cerebralparetischen Kindern im Alter zwischen fünf und 12 Jahren wurde mit Hilfe der ateminduzierten Plethysmographie der Atemablauf während des Trinkens, Kauens und Schluckens untersucht. 33 Kinder wurden in drei gleiche Gruppen aufgeteilt; gesunde Kinder, Kinder mit spastischer CP und Kindern mit athetoider CP. Einige der Kinder mit spastischer CP und mehr als die Hälfte der Kinder mit athetoider CP waren nicht in der Lage, die ‘große Atemaufgabe’ auszuführen. Bei den restlichen Versuchen hielten die Kinder mit CP den Atem kürzer an als die gesunden Kinder. Viele Kinder mit CP mußten häufig schlucken, urn 5mL Flüssigkeit zu konsumieren. Bei den meisten Versuchen schluckten die gesunden Kinder Flüssigkeiten am oder kurz vor dem Höhepunkt der Inspiration, während die Kinder mit CP dies nicht taten. Zusätzliche Schluckbewegungen und Schlucken fe...
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