Material and Methods
AnimalsTwo non-vaccinated female SPF kittens of about five months old from an SPF colony were obtained as a gift from Dr. A. F. ANCULO (Centraal Proefdierenbedrijf TNO. U. S.
Summary
The highest susceptibility for infection with FIP virus (6th passage level) by the intracerebral route was observed in mice between 1 and 4 days of age, as judged from the intensity and extent of immunofluorescence in sections through the brains, spinal cord and retina; other organs were consistently negative. Inoculation by the intranasal and intramuscular routes did not lead to virus multiplication in any organ tested; after intraperitoneal inoculation of neonate and adult mice, immunofluorescence was found only exceptionally. In litters infected intracerebrally at one day of age, distinct immunofluorescence was present between 4 and 10 days post‐infection, with a maximum at 7 d. p. i. After > 1 month p. i. FIP virus could no longer be detected, either in brain sections of the infected animal itself or after repeated blind passages in one‐day‐old mice. The growth curve of FIP virus in neonatal mice showed a maximum of infectivity at 3 d. p. i. (titers exceeding 106 mouse ID50 units/ml. of a 10% w/v brain suspension) with a subsequent rapid decrease below the level of detection at 10 d. p. i. By electron microscopy, virus particles could be visualised in thin sections through brain material 3 d. p. i. In infected animals significant dose‐dependent growth retardation was noted. Using mouse brain adapted virus, neutralizing antibodies were detected in the sera of field and experimental FIP cases; the same sera did not neutralize TGE virus. FIP virus was not neutralized by porcine anti‐TGE antibodies.
Zusammenfassung
Virus der felinen infektiösen Peritonitis (FIP)
III. Untersuhungen über die Vermehrung des FIP‐Virus in der Säuglingsmaus
Zwischen dem ersten und vierten Lebenstag war bei Mäusen die großte Empfänglichkeit für eine intracerebrale Infektion mit dem FIP Virus (6. Passage) festzustellen, wie anhand der Stärke und des Ausmaßes des Immunofluoreszenz in Gehirn‐, Rückenmarks‐ und Retinaschnitten beurteilt wurde; andere Organe waren stets negativ. Nach Inokulierung auf intranasalem und intramuskulärem Wege konnte eine Virusverinehrung in keinem Organ beobachtet werden; nur ausnahmsweise wurde eine Immunofluoreszenz nach intraperitonealer Infektion gefunden. In Würfen, die am ersten Lebenstage intracerebral inokuliert worden waren, ließ sich eine deutliche Immunofluoreszenz zwischen dem 4. und 10. Tage nach der Infektion wahrnehmen, mit einem Maximum am 7. Tage p. i. Nach einem Monat und später konnte das FIP Virus nicht mehr nachgewiesen werden, und zwar weder in Gehirnschnitten des infizierten Tieres selbst noch nach wiederholten Blindpassagen in eintägigen Mäusen. Die Vermehrungskurve des FIP Virus in neugeborenen Mäusen zeigte ein Infektiositätsmaximum am 3. Tage p. i. (mehr als 106 Maus‐ID50,‐Einheiten / ml einer 10%igen Gehirnsuspension Gew./Vol.) mit einem anschließenden schnellen Abfall unter die Nachweisgrenze am 10. Tage p. i. Elektronenmikroskopisch konnten Virusteilchen in Gehirn‐Ultradünnschnitten am 3. Tage p. i. gezeigt werden. Bei den infizierten Tieren wurde eine signifikante dosisabhän...
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