Hidradenitis suppurativa has a substantial negative effect on quality of life of affected persons. Diagnosis is based mainly on clinical examination. However, physical examination alone might underestimate disease severity compared with imaging modalities. We report here the application of non-contrast-enhanced 3-Tesla magnetic resonance imaging using surface-coil and sonography for assessment of hidradenitis suppurativa lesions based on topographic assessment of skin lesions. In addition, we review the literature regarding the application of ultrasound and magnetic resonance imaging in hidradenitis suppurativa.
Locoregional and distant metastases account for most cases of morbidity and mortality associated with melanoma. In addition, local recurrences of melanoma might be the onset of disseminated disease. Therefore, precise diagnosis and therapy are warranted to minimize morbidity and increase survival in a subset of patients. However, the correct distribution of the metastatic lesions on the skin is often difficult to estimate. We present the application of noncontrast-enhanced 3-Tesla MRI using surface coil to detect locoregional cutaneous metastases of malignant melanoma on the basis of the topographic assessment of skin lesions. Furthermore, in a systematic review, we summarize the current knowledge about application of MRI in assessment of location, distribution, and depth of cutaneous primary malignant melanoma. MRI might be applied to evaluate the location, distribution, size, and depth of the locoregional cutaneous metastasis of malignant melanoma to identify the optimal cost-effective treatment strategies and monitor their effects.
Zusammenfassung
In der Dermatochirurgie erfordert der Verschluss gr??erer Exzisionsdefekte ein differenziertes Vorgehen. Defekte bis 5?cm Durchmesser sind je nach Lokalisation in der Regel durch einfache Dehnungsplastiken gut verschlie?bar, w?hrend sich f?r gr??ere Defekte VY- oder doppelte WY-Plastiken bew?hrt haben. Entscheidend f?r den Erfolg des Verschlusses ist die spannungsarme und korrekte Adaptation der Wundr?nder durch eine Coriumsnaht. W?hrend sich bei d?nner bis mittelstarker Dermis die horizontale Schmetterlingsnaht anbietet, hat sich bei dicker und unflexibler Dermis die hier beschriebene vertikale ?Flaschenzugnaht? bew?hrt. Durch eine doppelte vertikale Schleifenf?hrung mit zentraler Verknotung entsteht ein Flaschenzugeffekt, der zu einer schonenden Ann?herung der Wundr?nder f?hrt, minimales Fremdmaterial in der Wunde bel?sst und durch Platzierung des Knotens in der Tiefe der Wunde ein optimales kosmetisches Ergebnis produziert. Die Flaschenzugnaht vereint die Vorteile einer fortlaufenden Coriumsnaht mit der h?heren Sicherheit der Einzelknopfn?hte.
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