We examined the expression of the transcription factor NF-kappa B, a nuclear trans-acting factor known to play a key role in cytokine gene regulation, in patients with inflammatory bowel disease (IBD). It was found that LP macrophages in Crohn's disease (CD) and ulcerative colitis (UC) display high levels of NF-kappa B DNA-binding activity accompanied by an increased production of interleukin (IL)-1, IL-6, and tumor necrosis factor (TNF) alpha. Western blot studies showed an increased expression of the p50 and c-rel subunits of NF-kappa B; however, the most striking finding was an increased expression level of NF-kappa B p65 in patients with CD and UC. Selective downregulation of p65 in IBD macrophages by a specific antisense phosphorothioate oligonucleotide was sufficient to considerably reduce production of proinflammatory cytokines. These results demonstrate a characteristic increase of NF-kappa B binding levels in patients with IBD. The data suggest that antisense DNA targeting NF-kappa B p65 can be used as a novel molecular approach for the treatment of patients with IBD.
A normally structured tendinous fibre net of muscularis propria is an essential prerequisite for effective gut peristalsis. Atrophy of the tendinous fibre net abolishes peristalsis and allows for unlimited distension of the colon. A diagnosis of idiopathic megacolon can reliably be made on a collagen stain. The normal findings of myenteric plexus support the hypothesis that a primary metabolic defect of muscularis propria may be the underlying cause of idiopathic megacolon.
ZusammenfassungHintergrund: Im April 1998 wurde die Hämorrhoidektomie mit dem Zirkularstapler in Deutschland eingeführt.Methode: Im September 1999 wurde eine retrospektive Auswertung von 1 099 Hä-morrhoidektomien aus acht verschiedenen Kliniken vorgenommen.Ergebnisse: Die Indikationen zur Operation waren in 80% Hämorrhoiden dritten Grades, in 20% Hämorrhoiden zweiten Grades. Die Operation wurde in Allgemein-oder Spinalanästhesie, Steinschnittlagerung, unter Verwendung eines Parks-oder Ferguson-Retraktors, eines Vaginalspekulums oder des PPH-Sets durchgeführt. In der über-wiegenden Mehrzahl wurde eine Tabaksbeutelnaht 3-5 cm oberhalb der Linea dentata gelegt. Die mittlere Operationsdauer war 14 Minuten (5 bis 45 Minuten). Hierin sind 16% zusätzliche Operationen enthalten: Mariskektomien, Fissurektomien, Fistulektomien, Polypektomien und Gummibandligaturen. In 20-40% traten Blutungen an der Klammernahtreihe auf. Diese wurden mit Umstechung bzw. Elektrokoagulation versorgt. Die intraoperative Komplikationsrate betrug 0,6%. Dies waren: Klammernahtdehiszenz, persistierender Prolaps sowie eine Rektumperforation. Postoperative Komplikationen traten in 9,8% auf: Blutung, persistierender Prolaps, Stenose, Thrombose, Entleerungsstörung und Inkontinenz. In 5,1% war eine Reoperation erforderlich. Die mittlere postoperative Krankenhausliegezeit betrug 3,7 Tage -in der Tendenz kürzer als bei konventioneller Hämorrhoidektomie. Der Vorteil auf Seiten des Patienten war eine deutliche Schmerzreduktion.Schlussfolgerung: Die Stapler-Hämorrhoidenoperation scheint eine effektive Ergän-zung im chirurgischen Instrumentarium der Behandlung von Hämorrhoiden zu sein. Mittlerweile ist die neue Technik bei allen teilnehmenden Zentren das Operationsverfahren, das beim Hämorrhoidalleiden am häufigsten eingesetzt wird.
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