Accelerated soil-nitrifier activity and rapid nitrification are the cause of declining nitrogen-use efficiency (NUE) and enhanced nitrous oxide (NO) emissions from farming. Biological nitrification inhibition (BNI) is the ability of certain plant roots to suppress soil-nitrifier activity, through production and release of nitrification inhibitors. The power of phytochemicals with BNI-function needs to be harnessed to control soil-nitrifier activity and improve nitrogen-cycling in agricultural systems. Transformative biological technologies designed for genetic mitigation are needed, so that BNI-enabled crop-livestock and cropping systems can rein in soil-nitrifier activity, to help reduce greenhouse gas (GHG) emissions and globally make farming nitrogen efficient and less harmful to environment. This will reinforce the adaptation or mitigation impact of other climate-smart agriculture technologies.
In a 37-year-old female patient with marked signs of cholestasis and excessive hyperbilirubinaemia without any recognisable cause, the unexpected diagnosis of massive amyloidosis of the peri-collagenous and perireticular type was made after hepatic needle biopsy. There were also amyloid deposits in the rectal mucosa and in the bone marrow. Fifteen months after the onset of disease symptoms the patient died from the consequences of spontaneous intrahepatic haemorrhage. At the post-mortem investigation generalised amyloidosis with massive involvement of nearly all organs was found. Primary amyloidosis should be considered in the differential diagnosis of any aetiologically unexplained cholestasis.
Eigenschaften und Funktion menschlicher Serumproteine bei intravasaler HämolyseAls Hämolyse wird allgemein der freie Austritt von Hämoglobin aus den Erythrozyten bezeichnet. Dieser Vorgang stelltin allerdings sehr geringem Ausmaßeinen physiologischen Schritt im Abbaumechanismus der Erythrozyten dar. Geht man davon aus, daß normalerweise etwa 1% des zirkulierenden Hämoglobins täglich erneuert wird (24), so liegt bei einem .Blutvolumen von 4,5-5 1 der tägliche Hämoglobin-Umsatz bei 6-7 g (24). Der normale Plasmahämoglobinspiegel 'wurdeunter Verwendung entsprechend empfindlicher Nachweismethodenmit 0,3 mg/lOO ml ermittelt (29). Daraus läßt sich in Kenntnis der Verschwindensrate des Hämoglobins aus dem Plasma der Anteil des intravasal freigesetzten Hämoglobins auf etwa 1,1 g, also nur ein Sechstel des täglichen Gesamtumsatzes, berechnen (26). Der größte Teil des Hämoglobins gelangt demnach nicht frei in die Zirkulation, sondern wird extravaskulär abgebaut. Der physiologische Erythrozytenabbau erfolgt überwiegend durch Erythrozytophagozytose in den Organen des retikuloendothelialen Systems. Das dabei frei werdende Hämoglobin wird an Ort und Stelle zu Bilirubin abgebaut. Das bei dem normalerweise geringen intravasalen Blutzerfall anfallende Hämoglobin wird nicht direkt katabolisiert, sondern durch einen besonderen Mechanismus zunächst in das retikuloendotheliale System transportiert. Jede gesteigerte Hämolyse beruht auf einer unphysiologischen Verkürzung der Erythrozytenlebensdauer. Nach dem Erythrozytenabbauort werden zwei Haupttypen der Hämolyse unterschieden: die intraund die
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