2012
DOI: 10.1097/bpo.0b013e318259f2d1
|View full text |Cite
|
Sign up to set email alerts
|

What Is the Best Evidence for the Treatment of Slipped Capital Femoral Epiphysis?

Abstract: Level IV, systematic review of level IV studies.

Help me understand this report

Search citation statements

Order By: Relevance

Paper Sections

Select...
2
1

Citation Types

1
74
0
6

Year Published

2013
2013
2019
2019

Publication Types

Select...
5
3

Relationship

0
8

Authors

Journals

citations
Cited by 86 publications
(81 citation statements)
references
References 92 publications
1
74
0
6
Order By: Relevance
“…Wir haben in allen Fällen die nichtbetroffene Seite prophylaktischmitversorgt. Die prophylaktische Mitversorgung der nicht betroffenen Seite wird insbesondere in Bezug auf eventuelle Komplikationen, die mit 2-4 % für avaskuläre Hüftkopfnekrosen und Wachstumsstö-rungen angegeben werden, kritisch diskutiert [13,20,28]. Jedoch überwiegt basierend auf der Literatur und unserer Meinung nach die Gefahr, dass eine ECF eintritt gegenüber den eventuellen Risiken, weshalb in unseren Kliniken standardmäßig die nicht betroffene Seite mitversorgt wird [31].…”
Section: Diskussionunclassified
See 1 more Smart Citation
“…Wir haben in allen Fällen die nichtbetroffene Seite prophylaktischmitversorgt. Die prophylaktische Mitversorgung der nicht betroffenen Seite wird insbesondere in Bezug auf eventuelle Komplikationen, die mit 2-4 % für avaskuläre Hüftkopfnekrosen und Wachstumsstö-rungen angegeben werden, kritisch diskutiert [13,20,28]. Jedoch überwiegt basierend auf der Literatur und unserer Meinung nach die Gefahr, dass eine ECF eintritt gegenüber den eventuellen Risiken, weshalb in unseren Kliniken standardmäßig die nicht betroffene Seite mitversorgt wird [31].…”
Section: Diskussionunclassified
“…Der Standard in der Therapie der chronischen ECF bis zu einem Abrutschwinkel von 30°ist die In-situ-Fixation, um ein weiteres Abrutschen der Hüftkopfepiphyse bis zur knö-chernen Stabilisierung durch den Wachstumsfugenschluss aufzuhalten [10,29]. Bei Winkeln größer als 30°wird im Allgemeinen eine prophylaktische Stabilisierung und im Verlauf eine Korrekturosteotomie (Imhäuser-Osteotomie) empfohlen [12,20]. Allerdings vertreten einige Autoren mittlerweile auch die Auffas- [4].…”
Section: Diskussionunclassified
“…It therefore reduces the long term risk of osteoarthritis and produces a good postoperative functional result without surgical shortening [17,24,25] . According to Loder et al [26] , there is not enough clinical evidence to prove the superiority of surgical dislocation and osteoplasty over pinning in situ for stable SCFEs. They also mention that there is not enough evidence to support the widespread use of surgical dislocation and capital realignment in stable SCFE and suggests further research especially in a large cohort of patients.…”
Section: Controversies In Management Of Slipped Capital Femoral Epiphmentioning
confidence: 99%
“…In-situ fixation, now performed with decompressive arthrotomy or joint aspiration in cases of unstable slip, has evolved with the development of cannulated screws and improvements in intraoperative imaging. Despite a lack of data regarding complications and accurate outcome measures following techniques of in-situ fixation, more complex procedures to realign the epiphysis have largely been eschewed in favor of in-situ pinning that has been historically associated with fewer postoperative complications [6]. Recently, strong evidence has been presented that suggests at least 10% of hips treated by insitu pinning for SCFE fail early following treatment and one-third more have complaints of stiffness and pain [4,9].…”
mentioning
confidence: 99%
“…The most common treatment of SCFE, in-situ pinning, is largely based upon classic followup studies performed at the University of Iowa. The treatment approach has changed little in the past 30 years [1,2,6]. In-situ fixation, now performed with decompressive arthrotomy or joint aspiration in cases of unstable slip, has evolved with the development of cannulated screws and improvements in intraoperative imaging.…”
mentioning
confidence: 99%