1996
DOI: 10.1097/00132586-199602000-00040
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Transient Radicular Irritation After Spinal Anaesthesia with Hyperbaric 5% Lignocaine

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Cited by 30 publications
(47 citation statements)
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“…In the literature, the overall incidence of transient neurological symptoms after spinal anaesthesia using lidocaine has been reported to range from 10% to 37% [2][3][4][5] and the overall incidence of 25% found by us fits in this range. The variability in the incidence following lidocaine spinal anaesthesia may be explained by lack of standardization in definition by different authors.…”
Section: Discussionsupporting
confidence: 48%
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“…In the literature, the overall incidence of transient neurological symptoms after spinal anaesthesia using lidocaine has been reported to range from 10% to 37% [2][3][4][5] and the overall incidence of 25% found by us fits in this range. The variability in the incidence following lidocaine spinal anaesthesia may be explained by lack of standardization in definition by different authors.…”
Section: Discussionsupporting
confidence: 48%
“…This difference was not significant. Most patients rated the pain as moderate to severe, median (range) verbal rating scores were 5 (2-8) and 7 (1)(2)(3)(4)(5)(6)(7)(8) in Groups 1 and 2, respectively. The duration of symptoms was generally short and in all patients the symptoms resolved completely without sequelae within 24 h. Two patients, both in Group 2, had signs of postdural puncture headache.…”
Section: Resultsmentioning
confidence: 99%
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“…In 3 Studien wurde der Einfluss von Glukose als Adjuvans zum Lokalanästheti-kum untersucht, d. h. isobarem gegenüber hyperbarem Lokalanästhetikum [9, 35,40]. Dabei zeigen die gepoolten Resultate, dass die Dichte des Lokalanästhetikum keine signifikanten Auswirkung auf die TNS-Inzidenz hat (isobar: 8/169 vs. hyperbar: 13/165).…”
Section: Hat Die Dichte Des Lokalanästhetikums Einen Einfluss Auf Dieunclassified
“…Demnach können grundsätzlich sämtliche intrathekal applizierten Lokalanästhetika TNS auslösen; hierbei unterscheiden sich die substanzspezifischen Häufigkeiten z.T.erheblich.So gehen Lidocain und höchstwahrschein-lich auch Mepivacain mit den höchsten TNS-Inzidenzen einher (bis zu 37%); dagegen ist das Auftreten dieser Symptomatik nach intrathekaler Applikaltion von Procain und Tetracain seltener zu beobachten. Bupivacain und Prilocain gelten nach heutigem Wissensstand als die "sichersten" Substanzen hinsichtlich des Auftretens von TNS [89,90,135,180,201,230,239].Transiente neurologische Symptome können ebenfalls nach der Applikation von Ropivacain auftreten; die Inzidenz bleibt derzeit jedoch noch unklar [4].…”
Section: Neurotoxizitätunclassified