1996
DOI: 10.1001/jama.1996.03540060046034
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Temporal Lobectomy for Refractory Epilepsy

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Cited by 246 publications
(175 citation statements)
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References 31 publications
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“…Sperling et al [46] Philadelphia/USA Epilepsiechirurgie, nichtanfallsfreie vs. anfallsfreie Patienten 7,5 vs. 0 c Hennessy et al [47] London/GB Epilepsiechirurgie 2,2 Nilsson et al [48] Schweden Epilepsiechirurgie, operierte und nicht operierte Patienten 2,4 (operiert)/ 6,3 (nicht operiert) Sperling et al [49] Philadelphia/USA Epilepsiechirurgie 6,7 Dasheiff [50] Pittsburgh/USA Epilepsiechirurgie 10 PJ Personenjahre, VNS Vagusnerv-Stimulation; a high probable SUDEP, b "definite/probable/possible", c bei den anfallsfreien Patienten war kein SUDEP aufgetreten; bezogen auf alle operierten Patienten war die Inzidenz 4 pro 1000 PJ A. Schulze-Bonhage in diesem Heft). Jedoch scheint das Mortalitätsrisiko nach Epilepsiechirurgie -auch bei erfolgreich operierten Patienten -im Vergleich zur Normalpopulation noch erhöht zu sein [52].…”
Section: Sudepdefinitionen Und Methodische Problemeunclassified
“…Sperling et al [46] Philadelphia/USA Epilepsiechirurgie, nichtanfallsfreie vs. anfallsfreie Patienten 7,5 vs. 0 c Hennessy et al [47] London/GB Epilepsiechirurgie 2,2 Nilsson et al [48] Schweden Epilepsiechirurgie, operierte und nicht operierte Patienten 2,4 (operiert)/ 6,3 (nicht operiert) Sperling et al [49] Philadelphia/USA Epilepsiechirurgie 6,7 Dasheiff [50] Pittsburgh/USA Epilepsiechirurgie 10 PJ Personenjahre, VNS Vagusnerv-Stimulation; a high probable SUDEP, b "definite/probable/possible", c bei den anfallsfreien Patienten war kein SUDEP aufgetreten; bezogen auf alle operierten Patienten war die Inzidenz 4 pro 1000 PJ A. Schulze-Bonhage in diesem Heft). Jedoch scheint das Mortalitätsrisiko nach Epilepsiechirurgie -auch bei erfolgreich operierten Patienten -im Vergleich zur Normalpopulation noch erhöht zu sein [52].…”
Section: Sudepdefinitionen Und Methodische Problemeunclassified
“…This section discusses the decision process of epilepsy surgery. The subject of various operative techniques and presurgical evaluations are dealt with in greater depth elsewhere [16][17][18][19]. However, Table 3 has been provided to serve as an overview of the most commonly performed surgeries for epilepsy and their indications.…”
Section: Epilepsy Surgerymentioning
confidence: 99%
“…However, others seem reasonably well adjusted and are productive members of society. A patient need not be dis- [19]. The presence of a psychiatric disorder is not necessarily a contraindication to surgery, but the surgical team should evaluate it.…”
Section: Psychosocial Factorsmentioning
confidence: 99%
“…Brain surgery is recognized as a safe and effective treatment for refractory localization-related epilepsy [37,38]. In a recent randomized, controlled trial, temporal lobectomy was found to be superior to prolonged medical therapy in patients with intractable epilepsy; after 1 year, 58% of surgery patients were free of seizures impairing awareness compared with only 8% in the medical group [39•].…”
Section: Surgical Localizationmentioning
confidence: 99%