2013
DOI: 10.1097/inf.0b013e3182784ec1
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Species-specific PCR Improves Detection of Bacterial Pathogens in Parapneumonic Empyema Compared With 16S PCR and Culture

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Cited by 12 publications
(2 citation statements)
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“…Ein Empyem ist wahrscheinlich, wenn der pH < 7,0, die Glukose < 40 mg/dl und die LDH > 1,000 IU/l gemessen wird. Die Durchführung einer 16s-rDNA-Untersuchung auf bakterielles Genom mit anschließender Sequenzierung erhöht bei vorbehandelten Patienten die Nachweisrate [128,129]. Eine Zelldifferenzierung des Pleurapunktates (weißes Differenzialblutbild im Ausstrich) kann zu mykobakteriellen Erregern (typischerweise Lymphozytose) und Malignomen (Zellmorphologie) abgrenzen.…”
Section: Lokale Komplikationenunclassified
“…Ein Empyem ist wahrscheinlich, wenn der pH < 7,0, die Glukose < 40 mg/dl und die LDH > 1,000 IU/l gemessen wird. Die Durchführung einer 16s-rDNA-Untersuchung auf bakterielles Genom mit anschließender Sequenzierung erhöht bei vorbehandelten Patienten die Nachweisrate [128,129]. Eine Zelldifferenzierung des Pleurapunktates (weißes Differenzialblutbild im Ausstrich) kann zu mykobakteriellen Erregern (typischerweise Lymphozytose) und Malignomen (Zellmorphologie) abgrenzen.…”
Section: Lokale Komplikationenunclassified
“…Pleural empyema is a well‐recognised complication of community‐acquired pneumonia (CAP) in children and adolescents . The microbiology of empyema associated with CAP is relatively restricted ( Streptococcus pneumoniae , Streptococcus pyogenes and methicillin‐susceptible and resistant Staphylococcus aureus ) compared to CAP without empyema, where viruses and bacteria associated with ‘atypical’ pneumonia are often implicated . Intervention studies have largely concentrated on the choice and timing of procedural intervention (thoracotomy, thoracentesis, chest tube drainage with or without fibrinolysis and thoracoscopy) …”
mentioning
confidence: 99%