1992
DOI: 10.1007/bf02588235
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Results of the operative treatment of distal biceps tendon rupture

Abstract: The rupture of the distal tendon of the biceps brachii is a relatively uncommon but severe injury of the upper extremity. Different techniques for surgical reattachment are described with a small number of patients. The purpose of this study was to show whether the surgical technique modified after Max Lange leads to good clinical results in the number of eleven patients who underwent physical examination between six months and eight years after surgical repair. Three patients showed a small deficit in the ran… Show more

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“…Insgesamt wurden 143 der Patienten über einen singulären beugeseitigen Zugang zur Tuberositas radii versorgt [10,12,17,18,22,25,29,33,37]; 26mal wurde die Fixation dabei mit Ankerhaken durchgeführt [4,21,26,28,38].…”
Section: Ergebnisse Nach Refixation Mit Beugeseitigem Zugangunclassified
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“…Insgesamt wurden 143 der Patienten über einen singulären beugeseitigen Zugang zur Tuberositas radii versorgt [10,12,17,18,22,25,29,33,37]; 26mal wurde die Fixation dabei mit Ankerhaken durchgeführt [4,21,26,28,38].…”
Section: Ergebnisse Nach Refixation Mit Beugeseitigem Zugangunclassified
“…Ein Patient klagte über stärkeren Schmerz [23]. Der Verlust an maximaler Flexionskraft betrug durchschnittlich (s. Tabelle 2) zwischen 0% [17] und 20% [4,22]. Die Minderung der Supinationskraft betrug 10-30% [4,17,26].…”
Section: Ergebnisse Nach Refixation Mit Beugeseitigem Zugangunclassified
“…Es werden verschiedene Techniken zur Refixation beschrieben, z. B. Aufnaht auf die tiefere Muskelplatte des M. brachialis und brachioradialis [7, 13,17,22], die anatomische Reinsertion an der Tuberositas radii über einen einzigen beugeseitigen Zugang [3, 11,14,16,23,30] oder über einen zweiten dorsal gelegenen Zugang [1, 2, 7 -9, 18,22]. Zur Erreichung normaler Kraftverhältnisse insbesondere bezüglich der Supination ist prinzipiell nur die anatomische Reinsertion an der Tuberositas radii in der Lage [2,5,7,8,22].…”
Section: Introductionunclassified
“…Both operative and non-operative treatment has been reported in the literature [25,26,48,50,52,53,57]. Nonoperative treatment has consistently shown poor objective strength measurements, with significant losses of flexion and supination power [2,6,22,23,28,29,30,39]. Operative repair has yielded better return of strength results but has had a higher complication rate with injury to radial, median and ulnar nerves being reported [6,10,12,18,24,33,38,39,43,47,49].…”
mentioning
confidence: 99%