2009
DOI: 10.1016/s0221-0363(09)70087-3
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Performance de l’échographie de contraste en pathologie hépatique : synthèse de la littérature

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Cited by 15 publications
(4 citation statements)
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“…The majority of malignant lesions present a lower enhancement than the rest liver parenchyma, while the majority of benign solid lesions present a higher than or the same enhancement as the rest liver parenchyma [2] . The differentiation between benign and malign tumors is possible in 95% of cases in the late phase, between 120 s and 5 min after contrast injection [9] . The use of ultrasounds provides several advantages over CT and MRI, such as lack of exposure to radiation, more availability and less expensive contrast-enhanced US (CEUS) [10] .…”
Section: Contrast-enhanced Sonographymentioning
confidence: 99%
See 1 more Smart Citation
“…The majority of malignant lesions present a lower enhancement than the rest liver parenchyma, while the majority of benign solid lesions present a higher than or the same enhancement as the rest liver parenchyma [2] . The differentiation between benign and malign tumors is possible in 95% of cases in the late phase, between 120 s and 5 min after contrast injection [9] . The use of ultrasounds provides several advantages over CT and MRI, such as lack of exposure to radiation, more availability and less expensive contrast-enhanced US (CEUS) [10] .…”
Section: Contrast-enhanced Sonographymentioning
confidence: 99%
“…In the portal phase, the lesion usually remains enhanced with a nonenhancing central scar and becomes isoenhanced in the late phase (Figure 3). Nowadays, MRI is the technique of choice for the diagnosis of focal nodular hyperplasia (FNH), but the characteristic image of the wheel sign is better visualized with CEUS due to its dynamic facet [9] . No cases of malignization are reported.…”
Section: Focal Nodular Hyperplasiamentioning
confidence: 99%
“…Da könnte man sich ja schon fragen, ob sich der ganze medizinische, technische und ökonomische Aufwand mit Ultraschallkontrastmittel(n) überhaupt lohnt, wenn dann auch "nur" eine Treffsicherheit von 88,9 % [15] bzw. eine Sensitivität von 96%, eine Spezifität von 83 % und eine Treffsicherheit von 90,3 % [16,17] in der Differenzierung maligner-benigner Leberläsionen die Ergebnisse sind (Übersicht bei [18])? Dieser Ansatz ist natürlich falsch.…”
unclassified
“…B. durch "Verdacht auf eine fokale Leberläsion in einer der Studie vorausgegangenen Bildgebung" als Einschlusskriterium eine fast 100% Vortestwahrscheinlichkeit für Leberläsionen besteht, dann sind diese Ergebnisse nicht auf die Alltagsarbeit des US-durchführenden Kollegen XY übertragbar, der bei weniger als 5% seiner allgemeininternistischen Patienten eine fokale Leberläsion detektieren wird. sensitivity of 96%, a specificity of 83%, and an accuracy of 90.3% [16,17] can be achieved in the differentiation of malignant-benign liver lesions (overview in [18])? Of course, this approach is incorrect.…”
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