1981
DOI: 10.1017/s002221510009054x
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Pathological basis and clinical aspects of treatment policy in carcinoma-in-situ of the larynx

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Cited by 31 publications
(6 citation statements)
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“…Endoscopic CO 2 laser excision for Tis, T1, and T2 glottic carcinomas: Cure rate and prognostic factors Further criteria for T2 lesions were (1) no supraglottic spread at the level of the anterior commissure, (2) anterior subglottic extension of the tumor not exceeding 5 mm from the free edge of the vocal cord, (3) no posterior subglottic extension, (4) no involvement of the posterior paraglottic space and/or arytenoid cartilage, and (5) a lateral upper limit of the neoplasm not higher than the free edge of the false cord. All procedures were performed with patients under general anesthesia.…”
Section: Methods and Patients Patients And Treatmentmentioning
confidence: 99%
“…Endoscopic CO 2 laser excision for Tis, T1, and T2 glottic carcinomas: Cure rate and prognostic factors Further criteria for T2 lesions were (1) no supraglottic spread at the level of the anterior commissure, (2) anterior subglottic extension of the tumor not exceeding 5 mm from the free edge of the vocal cord, (3) no posterior subglottic extension, (4) no involvement of the posterior paraglottic space and/or arytenoid cartilage, and (5) a lateral upper limit of the neoplasm not higher than the free edge of the false cord. All procedures were performed with patients under general anesthesia.…”
Section: Methods and Patients Patients And Treatmentmentioning
confidence: 99%
“…Die Häufigkeit des CIS variiert zwischen 1 und 17% aller Larynxkarzinome [6]. Die Häufigkeit in der vorlie genden Studie beträgt 8,1%.…”
Section: Diskussionunclassified
“…Bei Post-mortem-Untersuchungen konnte in 11,4% ein asymptomatisches CIS des Larynx gefunden werden [5], In verschiedenen klinischen Untersuchungen betrug die Häufigkeit zwischen 1 und 15% [6], Bouquot [7] schätzte nach einer epidemiologischen Analyse die Häu figkeit auf 0,4/100000 für Männer und 0,1/100000 für Frauen.…”
unclassified
“…Meist wird heute die Radiotherapie bevorzugt, weil sie eine problemlose Tumorkontrolle ermoglicht, und weil bei strahlenresistenten Tumoren oder Rezidiven die sekundäre Operation ebenso erfolgreich ist wie primär chirurgische Manahmen (11,12). Trotzdem fehlt es nicht an Autoren, die auch oder gerade bei den kleinen Stimmbandkarzinomen eine primre operative Behandlung empfehlen (2,6,7,13). Zweifei die ,,richtige Behandlungsart" treten besonders dann auf, wenn em vermeintlich prãinvasives Karzinom entdeckt wird.…”
Section: Stimmbandkarzinome Der Stadien T Tiunclassified