1996
DOI: 10.1097/00006123-199603000-00006
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Nonoperative Management of Types II and III Odontoid Fractures: The Philadelphia Collar versus the Halo Vest

Abstract: The nonoperative management of patients with Types II and III fractures of the odontoid process consists of a prolonged course of cervical immobilization. The need for rigid fixation, demonstrated by the routine use of the halo vest in many institutions, has never been rigorously substantiated. We retrospectively analyzed our results with the nonsurgical management of odontoid fractures to ascertain whether cranial fixation affected overall outcome. Fifty-four patients managed at the University of Virginia Hea… Show more

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Cited by 68 publications
(54 citation statements)
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“…In a current literature review [33], the incidence of malunion reported was low in type II and III odontoid fractures following halo treatment (5 and 10%, respectively). However, with the latter the articular facets of C2 are frequently affected and symptomatic malunion or segmental C1-2 deformation after nonsurgical treatment has been observed several times [5,10,13,14,20,24,26,29,33,35,36,42,55,57]. Clark [10] already stretched that type III odontoid fractures were 'not benign as previously reported'.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 87%
“…In a current literature review [33], the incidence of malunion reported was low in type II and III odontoid fractures following halo treatment (5 and 10%, respectively). However, with the latter the articular facets of C2 are frequently affected and symptomatic malunion or segmental C1-2 deformation after nonsurgical treatment has been observed several times [5,10,13,14,20,24,26,29,33,35,36,42,55,57]. Clark [10] already stretched that type III odontoid fractures were 'not benign as previously reported'.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 87%
“…Obwohl in der Literatur schon in den 70er Jahren von Johnson et al [14] der Halo-Fixateur als beste Orthese zur Ruhigstellung der oberen HWS beschrieben wird und auch Richter et al 2001 [24] in einer Studie an Leichenprä paraten die zuverlä ssige Immobilisation der oberen HWS mit dem Halo im Vergleich mit anderen Orthesen nachweisen konnte, gibt es auch gegenteilige Aussagen [2]. Trotz besserer Ergebnisse in der Behandlung mit dem Halo-Fixateur verglichen mit der Philadelphia-Orthese kommen manche Autoren ü berraschenderweise doch zu dem Ergebnis, dass sie die Philadelphia-Orthese dem Halo vorziehen [23]. Unbestritten ist unserer Meinung nach der geringe Komfort durch die Behandlung mit dem Halo-Fixateur und das immer noch deutliche Risiko von Komplikationen [3].…”
Section: Patienten Und Methodenunclassified
“…Auch die Behandlung und Pflege tracheotomierter Patienten ist mit dem Halo leichter als mit alternativen Verfahren. Letztendlich hat der Halo auch die hö chste Rigiditä t im Vergleich mit anderen externen Retentionsmö glichkeiten[2,5,14,15,23,24]. Obwohl z.…”
unclassified
“…En la mayoría de las series publicadas en los últimos 80 años se describe un considerable número de fracasos en el tratamiento de las fracturas de la base de la AO independientemente de los métodos indirectos utilizados 21,45,58,78 . Entre otros se han implicado factores de déficit vascular o diferenciación trabecular deficitaria en la base de la AO para explicar estos fracasos 82 .…”
Section: Resultsunclassified
“…Un importante grupo de pacientes tratados con estos métodos indirectos no consigue su curación. Así, con ortesis cervicales la tasa de fusión es del 57% 78 , con halos craneotorácicos del 70% 58 ; un número muy importante de pacientes presentan pseudoartrosis del foco de fractura con estos métodos de tratamiento, lo que implica cronificación de la fractura y necesidad de cirugías posteriores. Con fusiones posteriores, la tasa de estabilización/fusión se acerca al 100% pero a costa del sacrificio funcional atloaxoideo de entrada.…”
Section: Métodos Indirectosunclassified