2022
DOI: 10.4103/ijstd.ijstd_91_21
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Nodular secondary syphilis with granulomatous inflammation

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Cited by 2 publications
(4 citation statements)
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“…Fever and lymphadenopathy are typical in the context of hematogenous pathogen dissemination in lues II 6 . Granulomatous inflammatory reactions, as in the case described, are more characteristic of late syphilis, but nodular lesions with granulomas without involvement of the palmae and plantae have also been described in secondary syphilis 7–9 …”
Section: Discussionmentioning
confidence: 66%
See 1 more Smart Citation
“…Fever and lymphadenopathy are typical in the context of hematogenous pathogen dissemination in lues II 6 . Granulomatous inflammatory reactions, as in the case described, are more characteristic of late syphilis, but nodular lesions with granulomas without involvement of the palmae and plantae have also been described in secondary syphilis 7–9 …”
Section: Discussionmentioning
confidence: 66%
“…6 Granulomatous inflammatory reactions, as in the case described, are more characteristic of late syphilis, but nodular lesions with granulomas without involvement of the palmae and plantae have also been described in secondary syphilis. [7][8][9] Neurological involvement can occur in stages II and III and the clinical presentation may be very diverse. High cardiolipin antibody titers, along with other factors such as HIV infection or late syphilis, have been described as predictive of neurologic involvement; in principle, neurologic involvement needs to be ruled out in the diagnosis of syphilis with vague neurologic, psychiatric, ocular or otologic symptoms such as headache, focal neurologic deficits or personality changes.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…6 Granulomatöse Entzündungsreaktionen, wie sie im beschriebenen Fall vorlag, sind eher für die Spätsyphilis charakteristisch, jedoch wurden noduläre Läsionen mit Granulomen ohne Beteiligung der Palmae und Plantae auch bei sekundärer Syphilis beschrieben. [7][8][9] Eine neurologische Beteiligung kann im Stadium II und III auftreten und die klinische Präsentation kann sehr vielseitig sein. Hohe Cardiolipin-Antikörpertiter wurden neben anderen Faktoren wie HIV-Infektion oder Spätsyphilis als prädiktiv für neurologische Beteiligung beschrieben; grundsätzlich sollte bei der Diagnose einer Syphilis mit unklaren neurologischen, psychiatrischen, okulären oder otologischen Symptomen wie Kopfschmerzen, fokalen neurologischen Ausfällen oder Wesensveränderungen eine neurologische Beteiligung ausgeschlossen werden.…”
Section: Diskussionunclassified
“…Fieber und Lymphadenopathie sind typisch im Rahmen der hämatogenen Erregeraussaat bei Lues II 6 . Granulomatöse Entzündungsreaktionen, wie sie im beschriebenen Fall vorlag, sind eher für die Spätsyphilis charakteristisch, jedoch wurden noduläre Läsionen mit Granulomen ohne Beteiligung der Palmae und Plantae auch bei sekundärer Syphilis beschrieben 7–9 …”
Section: Diskussionunclassified