1985
DOI: 10.1007/bf02032313
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Late results of synovectomy of wrist, MP and PIP joints. Multicenter Study

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Cited by 25 publications
(8 citation statements)
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“…Zahlreiche Arbeiten berichten nach Frühsynov-ektomie des rheumatischen Handgelenkes (1,5,32,34,39) über eine zuverlässige Schmerzreduktion zwischen 70 und 80%. Die erwünschte Stabilisierung der dorsalen Handgelenkskapsel mit Subkutanverlagerung der Strecksehnen führt zu einer Reduktion der Extensions-Flexions-Ebene von durchschnittlich 30%.…”
Section: Diskussionunclassified
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“…Zahlreiche Arbeiten berichten nach Frühsynov-ektomie des rheumatischen Handgelenkes (1,5,32,34,39) über eine zuverlässige Schmerzreduktion zwischen 70 und 80%. Die erwünschte Stabilisierung der dorsalen Handgelenkskapsel mit Subkutanverlagerung der Strecksehnen führt zu einer Reduktion der Extensions-Flexions-Ebene von durchschnittlich 30%.…”
Section: Diskussionunclassified
“…In der Literatur (1,4,5,18,21,35) wird mittel-und langfristig eine sehr gute Schmerzreduktion (74-95%) mit Verbesserung der Handgelenksfunktion dokumentiert. Kritisch bewertet werden muss die postoperative Ulnardrift und Rotationsinstabilität des Karpus nach Ulnaköpfchen-resektion.…”
Section: Introductionunclassified
“…Good results have been reported from several centers, mainly in Scandinavia [10,17,18,22]. Several studies have shown that the operation can effectively reduce inflammatory symptoms in a joint, but no scientific evidence shows that synovectomy prevents progressive joint destruction [1,2,5,9,15,21,23]. In recent years, the administration of locally acting cortisone agents to the inflamed joint has partly replaced surgical synovectomy, which now is usually performed concurrently with other interventions in the joint.…”
Section: Arthrosynovectomy (Removing Inflamed Synovial Membrane)mentioning
confidence: 99%
“…Surgical results following synovectomy vary, usually the flexion-extension mobility of the wrist becomes worse, while the rotational ability usually improves, particularly if ulnar head resection or another intervention in the DRU joint is performed concurrently [3,4,35,58,59]. Long-term studies have shown rather good pain relief, even 8 to 12 years after the operation, while progressive rheumatic destruction of the joint does not seem to be affected by synovectomy [9,60]. Use of potent long-acting steroids in injection treatment of rheumatic synovitis has reduced the need for surgical synovectomy.…”
Section: Arthro/synovectomymentioning
confidence: 99%