2021
DOI: 10.1007/s40674-020-00168-5
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Juvenile Dermatomyositis: New Clues to Diagnosis and Therapy

Abstract: Purpose of review To identify clues to disease activity and discuss therapy options. Recent findings The diagnostic evaluation includes documenting symmetrical proximal muscle damage by exam and MRI, as well as elevated muscle enzymes—aldolase, creatine phosphokinase, LDH, and SGOT—which often normalize with a longer duration of untreated disease. Ultrasound identifies persistent, occult muscle inflammation. The myositis-specific antibodies (MSA) and myosi… Show more

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Cited by 23 publications
(27 citation statements)
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“…Beim dermatopulmonalen Syndrom handelt es sich um eine seltene Form einer Dermatomyositis. Die bisher in der Literatur beschriebenen Fälle liegen größtenteils von adulten Patienten vor, doch gibt es Fallberichte auch bei Kindern und Jugendlichen 1 . Das dermatopulmonale Syndrom wird auch „clinically amyopathic dermatomyositis“ (CADM) genannt und wurde 1979 erstmals von Pearson beschrieben 2 .…”
Section: Diskussionunclassified
See 1 more Smart Citation
“…Beim dermatopulmonalen Syndrom handelt es sich um eine seltene Form einer Dermatomyositis. Die bisher in der Literatur beschriebenen Fälle liegen größtenteils von adulten Patienten vor, doch gibt es Fallberichte auch bei Kindern und Jugendlichen 1 . Das dermatopulmonale Syndrom wird auch „clinically amyopathic dermatomyositis“ (CADM) genannt und wurde 1979 erstmals von Pearson beschrieben 2 .…”
Section: Diskussionunclassified
“…Charakteristisch ist der positive Nachweis von anti-MDA5 (Melanom-assoziiertes Differenzierungsgen-5)-Antikörpern. Die Häufigkeit des Nachweises liegt bei 13–35 % bei der adulten Dermatomyositis sowie 7 % bei der juvenilen Dermatomyositis 1 . Das Krankheitsbild zeichnet sich durch eine milde Myositis, Arthritis, mukokutane Ulzerationen sowie eine interstitielle Lungenerkrankung aus, die vor allem bei Patienten ostasiatischen Ursprungs einen rapid progressiven Verlauf nehmen kann 4 .…”
Section: Diskussionunclassified
“…However, in 2017, EULAR and ACR proposed new diagnostic criteria which refined the scoring for each criterion and added esophageal dysmotility and anti-histidyl-tRNA synthetase antibody, leading to improvement in the specificity over the original Bohan and Peter criteria [ 12 ]. Others had suggested including MRI findings, nailfold capillary changes, and other myositis-specific antibodies (MSA) to the criteria to further improve the diagnostic yield and minimize the need for muscle biopsy in the often-young child [ 13 ].…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%
“…Juvenile Dermatomyositis (JDM) is a multisystem pediatric disease characterized by chronic in ammation of muscle and skin (1). Despite the recent advances in the treatment of JDM, high dose corticosteroid remains the primary therapy to induce remission (2).…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%
“…Despite the recent advances in the treatment of JDM, high dose corticosteroid remains the primary therapy to induce remission (2). Typically, JDM patients need either intravenous or oral corticosteroid therapy for around two years (1). Although previous studies showed that untreated JDM subjects have lower weight and height than age and gender-matched controls, (3) weight gain and cushingoid features are among the most common side effects observed in children after glucocorticoid initiation in various clinical trials (4).…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%