1979
DOI: 10.1016/s0140-6736(79)92387-0
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IS FÆCAL Α1-Antitrypsin EXCRETION a RELIABLE SCREENING TEST FOR PROTEIN-LOSING ENTEROPATHY?

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Cited by 29 publications
(9 citation statements)
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“…Hill et al [3] also reported no false positive or false negative results while using AATC to evaluate enteric protein loss in 15 children. On the other hand, in two other studies using higher AATC levels as the cut-off (30 and 45 ml/day), the sensitivity was reported to be 80–100% and the specificity was 50–58% [5,6]. The explanation of poor sensitivity of AATC in our study remains uncertain and can be related to technical problems in faecal sample collection and processing.…”
Section: Discussioncontrasting
confidence: 68%
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“…Hill et al [3] also reported no false positive or false negative results while using AATC to evaluate enteric protein loss in 15 children. On the other hand, in two other studies using higher AATC levels as the cut-off (30 and 45 ml/day), the sensitivity was reported to be 80–100% and the specificity was 50–58% [5,6]. The explanation of poor sensitivity of AATC in our study remains uncertain and can be related to technical problems in faecal sample collection and processing.…”
Section: Discussioncontrasting
confidence: 68%
“…There were significant variations in the reported sensitivity and specificity of the AATC in diagnosing PLE in the literature [3,4,5,6,7]. The discrepancy may partly be accounted for by the difference in the ‘normal’ AATC level in various studies.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
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“…Assessment of protein loss can also be performed by measuring faecal a 1 -antitrypsin loss, which is considered to parallel the faecal excretion of albumin (15)(16)(17)(18)(19)(20). Alpha-1antitrypsin is a major protease inhibitor in human plasma.…”
Section: Alpha-1-antitrypsinmentioning
confidence: 99%
“…Seit etwa 1960 werden elektrophoretische und immunologische Methoden zur Plasmaproteinbestimmuhgim Stuhl eingesetzt (Übersicht 14). In den letzten Jahren wurde vor allem Alpha-1-Antitrypsin im 0.43 0.63 Stuhl und im Plasma quantitativ immunologisch zur Erfassung der eiweißverlierenden Gastroenteropathien bestimmt (2,4,7,9). in einer eigenen Untersuchungsreihe konnten wir zeigen, daß eine einmalige, zufällig entnommene Stuhlprobe fmicrorandom-sampling) sich vortrefflich zur qualitativen Plasmaproteinbestimmung im Stuhl eignet und unter vergleichbaren experimentellen Bedingungen den klassischen okkulten Blutnachw^is in der Sensibilität übertraf (11 Hierzu wird der betreffende Parameter aus einem Präzisionskontrollserum an 20 aufeinander folgenden Tagen (bei seltenen Bestimmungen an 5 aufeinander folgenden Tagen) bestimmt und aus den Einzelwer-: ten der Mittelwert = ( jq = Sumn me der Einzelwerte, n = Zahl der Bestimmungen) sowie die Standardabweichung Tritt einer der unter (a)-(d) genannten Fälle auf, sind die Meßergebnisse der Patientenproben der letzten Serie zu verwerfen und nach Eliminierung der Fehlerursache zu wiederholen.…”
Section: Diskussionunclassified