2008
DOI: 10.1177/1461444807085325
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Forums for citizen journalists? Adoption of user generated content initiatives by online news media

Abstract: The mainstream online news media face accusations of being slow to respond to so-called 'grassroots' or 'citizen' journalism, which uses the World Wide Web, and in particular blogs and wikis, to publish and promote independent news-related content. This article argues that the adaptation of established news websites to the increasing demand from readers for space to express their views is driven as much by local organisational and technical conditions as it is by any attachment to traditional editorial practic… Show more

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“…En el momento actual, no solamente se han alterado los antiguos modelos de producción de noticias (PATERSON y DOMINGO, 2008;TREMAYNE, WEISS y ALVES, 2007), sino que también se han abierto de par en par las "puertas" del medio a contenidos generados por el usuario, permitiendo y fomentando la inclusión de comentarios, fotos, vídeos, blogs e incluso artículos elaborados por los lectores (para ejemplos e implicaciones de este hecho incontrovertible, véase DOMINGO et al, 2008;HERMIDA y THURMAN, 2008;THURMAN, 2008). Esta tendencia irrefrenable a aceptar las contribuciones de los lectores a la hora de construir el discurso noticioso de los medios puede ser denominado genéricamente como "Periodismo ciudadano" (OUTING, 2005;DEUZE, 2008).…”
Section: Qué Por Qué Y Cómounclassified
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“…En el momento actual, no solamente se han alterado los antiguos modelos de producción de noticias (PATERSON y DOMINGO, 2008;TREMAYNE, WEISS y ALVES, 2007), sino que también se han abierto de par en par las "puertas" del medio a contenidos generados por el usuario, permitiendo y fomentando la inclusión de comentarios, fotos, vídeos, blogs e incluso artículos elaborados por los lectores (para ejemplos e implicaciones de este hecho incontrovertible, véase DOMINGO et al, 2008;HERMIDA y THURMAN, 2008;THURMAN, 2008). Esta tendencia irrefrenable a aceptar las contribuciones de los lectores a la hora de construir el discurso noticioso de los medios puede ser denominado genéricamente como "Periodismo ciudadano" (OUTING, 2005;DEUZE, 2008).…”
Section: Qué Por Qué Y Cómounclassified
“…Así, los principales medios han adoptado mayoritariamente prácticas de periodismo participativo (HERMIDA y THURMAN, 2008;THURMAN, 2008). De este modo, es posible aprovechar las potencialidades de interacción que ofrece el nuevo medio digital.…”
Section: La Interactividad Y La Participación Como Motores Del Periodunclassified
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“…2011). Erilaisen yleisömateriaalin (user-generated content) käytöstä ja käyttä-jien osallistamisesta on tullut keskeinen -vaikkakin journalistien ammatillisen itseymmärryksen vuoksi myös ongelmallinen -osa nykyjournalismin läheisyysajattelua (Thurman 2008;Wardle & Williams 2008;Lewis 2012). Niin sanotut amatöörikuvat 2 ovat yleisimpiä yleisömateriaalin muotoja.…”
unclassified
“…First, we want to highlight that our choice to study modality and news learning through eye tracking required economic decisions in some aspects of our research design. For instance, we were not able to test the influence user-generated news content has on the processes we describe (Thurman, 2008). Also, we were unable to test differences among news websites, newspapers, and other new forms of news reading, such as reading in mobile apps or reading news on social media.…”
mentioning
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