2016
DOI: 10.1097/md.0000000000003107
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Epidemiology, Risk Factors, and Outcomes of Out-of-Hospital Cardiac Arrest Caused by Stroke

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Cited by 19 publications
(12 citation statements)
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“…Die Mortalität nach 30 Tagen betrug 82,1 % bei Patienten mit Schlaganfall mit Kreislaufstillstand gegenüber 9,3 % bei Patienten mit Schlaganfall ohne Kreislaufstillstand. Daten aus dem gesamtjapanischen Utstein-Register berichteten, dass 7,7 % der OHCA-Fälle einen schlaganfallbedingten Kreislaufstillstand hatten [ 602 ]. Diese Gruppe hatte ein schlechteres Outcome als Patienten mit primären Kreislaufstillstand.…”
Section: Evidenz Die In Die Leitlinien Einfließtunclassified
“…Die Mortalität nach 30 Tagen betrug 82,1 % bei Patienten mit Schlaganfall mit Kreislaufstillstand gegenüber 9,3 % bei Patienten mit Schlaganfall ohne Kreislaufstillstand. Daten aus dem gesamtjapanischen Utstein-Register berichteten, dass 7,7 % der OHCA-Fälle einen schlaganfallbedingten Kreislaufstillstand hatten [ 602 ]. Diese Gruppe hatte ein schlechteres Outcome als Patienten mit primären Kreislaufstillstand.…”
Section: Evidenz Die In Die Leitlinien Einfließtunclassified
“…1,2 The main etiologies of OHCA are represented by different cardiovascular conditions, mainly attributed to ischemic heart diseases complicated by an acute coronary syndrome (ACS) or a stroke. 3 However, it was reported that between 20% and 40% of OHCA in adult patients were of non-cardiac origin, indicating that further investigations are needed to identify other risk factors involved in OHCA etiology. 4 Survival rates of OHCA patients also show considerable variability for different countries and regions depending on the standard of medical education about cardiopulmonary resuscitation (CPR), on the development of emergency medical services (EMS) and on public access to external defibrillators.…”
Section: Out-of-hospital Cardiac Arrest -A Major Healthcare Problemmentioning
confidence: 99%
“…Consequently, Huang et al (2021) postulated that different comorbidities of medical OHCA patients, such as hypertension, diabetes, liver disease, stroke, renal disease, and respiratory disease, affect the survival rate. Fukuda et al (2016) determined that stroke-related OHCA patients have better chances of prehospital ROSC than OHCA patients with a presumed cardiac etiology but a reduced chance of 1-month survival or desirable results. The authors also a rmed that having a younger age and shockable initial documented rhythm were related to an improved survival rate and that men have a more favorable survival rate and better outcomes than women.…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%