2022
DOI: 10.1111/1440-1681.13704
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Efficacy and safety of baricitinib for the treatment of moderate‐to‐severe atopic dermatitis: A systematic review and meta‐analysis of randomized clinical trials

Abstract: Atopic dermatitis (AD) is one of the most prevalent inflammatory skin diseases. Janus kinase (JAK) inhibitor baricitinib is a promising treatment for AD as shown in recent clinical trials. We conducted a systematic review and meta-analysis of randomized controlled trials (RCTs) reporting the efficacy and safety of baricitinib. Data analysis was carried out using Cochrane Collaboration Review Manager 5.4 software and performed as risk ratios (RR) with 95% confidence intervals. Six RCTs involving a total of 2595… Show more

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Cited by 5 publications
(15 citation statements)
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“…An increased risk of thromboembolic events has been suggested based on study data from individual JAKi 1,9,10 . The actual, individual risk of thromboembolic events during JAKi treatment in dermatological indications is still very low 11,12 . The new safety assessment mainly concerns an increase in the general risk by coincident, independent risk factors for venous thromboembolism 3 .…”
Section: Risk Of Venous Thromboembolic Eventsmentioning
confidence: 99%
See 1 more Smart Citation
“…An increased risk of thromboembolic events has been suggested based on study data from individual JAKi 1,9,10 . The actual, individual risk of thromboembolic events during JAKi treatment in dermatological indications is still very low 11,12 . The new safety assessment mainly concerns an increase in the general risk by coincident, independent risk factors for venous thromboembolism 3 .…”
Section: Risk Of Venous Thromboembolic Eventsmentioning
confidence: 99%
“…1,9,10 The actual, individual risk of thromboembolic events during JAKi treatment in dermatological indications is still very low. 11,12 The new safety assessment mainly concerns an increase in the general risk by coincident, independent risk factors for venous thromboembolism. 3 A relative contraindication for the use of JAKi would therefore apply primarily in cases of hereditary thrombophilia (such as APC resistance in Factor V Leiden mutation, hyperhomocysteinemia with polymorphism, prothrombin mutation, increased Factor VIII activity, and more rarely protein C deficiency, protein S deficiency, or antithrombin deficiency) as well as acquired thrombophilia (such as primary or secondary antiphospholipid syndrome, or severe liver dysfunction).…”
Section: Risk Of Venous Thromboembolic Eventsmentioning
confidence: 99%
“…1,9,10 Das konkrete, individuelle Risiko eines thromboembolischen Ereignisses unter Therapie mit einem JAKi ist für dermatologisch relevante Arzneistoffe als sehr gering zu bewerten. 11,12 Die neue Sicherheitsbewertung bezieht sich vor allem auf eine Akzeleration des Gesamtrisikos durch koinzidente, unabhängige Risikofaktoren für venöse Thromboembolien. 3 Somit wäre zunächst bei Vorliegen einer erblichen (APC-Resistenz bei Faktor-V-Leiden-Mutation, Hyperhomocysteinämie bei Vorliegen von MTHFR-Polymorphismen, Prothrombin-Mutation, erhöhter Faktor-VIII-Aktivität, seltener: Protein-C-Mangel, Protein-S-Mangel, Antithrombinmangel) oder erworbenen Thrombophilie (zum Beispiel primäres oder sekundäres Antiphospholipid-Syndrom, schwere Leberfunktionsstörung) eine relative Kontraindikation für den Einsatz von JAKi gegeben.…”
Section: Risiko Venöser Thromboembolischer Ereignisseunclassified
“…Aus den Studiendaten einzelner JAKi wird ein erhöhtes thromboembolisches Risiko abgeleitet 1,9,10 . Das konkrete, individuelle Risiko eines thromboembolischen Ereignisses unter Therapie mit einem JAKi ist für dermatologisch relevante Arzneistoffe als sehr gering zu bewerten 11,12 . Die neue Sicherheitsbewertung bezieht sich vor allem auf eine Akzeleration des Gesamtrisikos durch koinzidente, unabhängige Risikofaktoren für venöse Thromboembolien 3 .…”
Section: Risiko Venöser Thromboembolischer Ereignisseunclassified
“…Die verwendeten Dosen reichen von 5 bis 10 mg, und eine Besserung tritt zwischen 4 und 8 Wochen ein.Nach unserem Wissen ist dies der erste Bericht über eine erfolgreich mit oralem Baricitinib behandelte CAD. Wir haben Baricitinib anstelle von Tofacitinib verwendet, weil Baricitinib für die Behandlung der atopischen Dermatitis zugelassen und wirksamer ist und eine sicherere Behandlungsoption zu sein scheint 8 . Angesichts unserer Erfahrungen könnte Baricitinib als neue Behandlungsoption für resistente chronische aktinische Dermatitis angesehen werden.…”
Section: Abbildungunclassified