2020
DOI: 10.1111/1742-6723.13612
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Early lessons from COVID‐19 that may reduce future emergency department crowding

Abstract: The COVID-19 pandemic has produced significant changes in emergency medicine patient volumes, clinical practice, and has accelerated a number of systems-level developments. Many of these changes produced efficiencies in emergency care systems and contributed to a reduction in crowding and access block. In this paper, we explore these changes, analyse their risks and benefits and examine their sustainability for the future to the extent that they may combat crowding. We also examine the necessity of a system-wi… Show more

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Cited by 16 publications
(28 citation statements)
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“…These strategies included dedicated COVID-19 task forces, hospitals, community facilities, emergency centres, and cohorting and treating patients with respiratory symptoms away from those without any. Other suggestions have included the establishment of fever and isolation zones and increased access to telehealth [53] .…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…These strategies included dedicated COVID-19 task forces, hospitals, community facilities, emergency centres, and cohorting and treating patients with respiratory symptoms away from those without any. Other suggestions have included the establishment of fever and isolation zones and increased access to telehealth [53] .…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…The burden of suspected COVID‐19 cases is significant and is likely to contribute to prolonged ED length of stay 1 . This has the potential to precipitate overcrowding, exacerbate access block and delay definitive care 1,24,25 . Prolonged test turnaround times contribute to this burden because patients spend a longer period of time in isolation while awaiting test results.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…Vorliegende Studien aus Patientenperspektive zeigen bereits, dass neben Terminaspekten bei Haus-oder Fachärzten und zeitlicher Flexibilität vor allem die in der Notaufnahme erwartete qualitativ höherwertige und multidisziplinäre Versorgung als Motiv genannt wird, ebenso wie Unsicherheit und Angst über den eigenen Gesundheitszustand [18,20,21,23]. Die Coronapandemie hat diesen Trend im Bereich der Selbsteinweisungen durch Patienten mit niedriger Behandlungsdringlichkeit umgekehrt [2, 10,14,24,27]. Viele Patienten verzichten derzeit eher auf eine Selbsteinweisung in der Notaufnahme aus Angst vor einer Ansteckung mit dem Coronavirus oder möglichen Versorgungsengpässen [14].…”
Section: Gesundheitskompetenz Und Notfallverhaltenunclassified
“…Ängste und Unsicherheiten über die eigene Gesundheit scheinen damit in beiden Entwicklungen eine relevante Rolle für das Notfallverhalten bei Patienten mit nichtdringlichem Versorgungsbedarf einzunehmen. Da wenig Zweifel daran besteht, dass nach dem Ende der Coronapandemie wieder mit einem Zuwachs nichtdringlicher Patienten zu rechnen ist [10,13], erscheint eine genauere Untersuchung, die über die Nennung von Motiven hinausgeht, dringend erforderlich. Dies gilt umso mehr, da die geplante Strukturreform durch die Coronapandemie vorerst gebremst ist [3].…”
Section: Gesundheitskompetenz Und Notfallverhaltenunclassified