2017
DOI: 10.1186/s12882-017-0727-y
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Differential diagnosis of thrombotic microangiopathy in nephrology

Abstract: BackgroundThe differential diagnosis of thrombotic microangiopathy (TMA) is complex however the rapid diagnosis of the underlying condition is vital to inform urgent treatment decisions. A survey was devised with the objective of understanding current practices across Europe and the Middle East, and of challenges when diagnosing the cause of TMA.MethodsOver 450 clinicians, from 16 countries were invited to complete an online survey.ResultsOf 254 respondents, the majority were nephrologists, had >10 years’ expe… Show more

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Cited by 5 publications
(2 citation statements)
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“…Upshaw-Schulman-Syndrom; ADAMTS13-Mangel aufgrund biallelischer Mutationen im ADAMTS13 -Gen; max. 5 % aller TTP-Fälle; Therapie durch regelmäßige Plasmainfusionen), deren meist schubförmige klinische Manifestation aber durch die genannten sekundären Ursachen ausgelöst werden kann [ 5 ].…”
Section: Diskussionunclassified
“…Upshaw-Schulman-Syndrom; ADAMTS13-Mangel aufgrund biallelischer Mutationen im ADAMTS13 -Gen; max. 5 % aller TTP-Fälle; Therapie durch regelmäßige Plasmainfusionen), deren meist schubförmige klinische Manifestation aber durch die genannten sekundären Ursachen ausgelöst werden kann [ 5 ].…”
Section: Diskussionunclassified
“…Klinický průběh HF není systematicky dokumentován, nicméně z řady kazuistických sdělení vyplývá, že u řady HF se vyvíjí portální hypertenze a CS bývá spojen se záněty žlučových cest [17]. [27,28]. Včasné stanovení dia gnózy je naprosto klíčové, jelikož na jedné straně aktivace, ev.…”
Section: Vzácná Dědičná Onemocnění Ledvin a Hepatální Fibrózaunclassified