2005
DOI: 10.1055/s-2007-977776
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Die akute Osteitis

Abstract: EpidemiologieInfektionen nach Osteosynthese sind relativ seltene Komplikationen. Bei so genannten Elektiveingriffen werden in der Literatur Infektraten von 0,1 -1,7 % beschrieben. Fü r geschlossene Frakturen gelten 1 -5 % als realistisch. Beim Extremitä tentrauma gelten jedoch ganz andere Ausgangsbedingungen. In Ausprä gung

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Cited by 3 publications
(3 citation statements)
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“…Die Gesamthäufigkeit der akuten post operativen und der chronischen Osteitis beträgt F nach geschlossenen Frakturen 0,5-3%, F nach offenen Frakturen 2,6-10% und F nach Osteosynthesen 0,6-3,4% [5,8,9,10,17].…”
Section: Häufigkeitunclassified
“…Die Gesamthäufigkeit der akuten post operativen und der chronischen Osteitis beträgt F nach geschlossenen Frakturen 0,5-3%, F nach offenen Frakturen 2,6-10% und F nach Osteosynthesen 0,6-3,4% [5,8,9,10,17].…”
Section: Häufigkeitunclassified
“…It is still impossible yet to draw a clear bor- CURRENT CONCEPTS REVIEW SOUBORNÝ REFERÁT for vacuum sealing, which is not a substitute for thorough surgical revision (72). With an inlying implant the osteitis situation becomes more complicated as on one hand an implant surface never gets sterile after micro-organism colonistaion (30) and on the other hand implant removal in critical areas like articular lines is problematic. Fracture healing may occur despite an existing infection if stability is provided by an inlying implant, which may be left in situ (8) when an adequate drainage is provided.…”
Section: Diagnosis Of Infectionmentioning
confidence: 99%
“…If there are still radiological signs of osseous union, only the abscess is evacuated and the nail left in situ with administration of antibiotics till full union. After osseous union the nail is removed the bone reamed and antibiotics continued for another 6 weeks (8,30).…”
Section: Diagnosis Of Infectionmentioning
confidence: 99%