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1950) : Early manifestation o' f 'disseminated sclerosis. Brit med. J., 2, 431-436. (1958) : Prognosis and treatment of Allison, R. S. (1950): Survival in disseminated sclerosis; a clirical study of a series of cases first seen twenty years ago. Brain 73, 103-120.Allison, R. S. and J. H . D. Millar (1954) : Prevalence and familial iuciderce of disseminated sclerosis: A repoit to the Northern Ireland Hospital Authority on the result of a threeyear survey. Ulster med.. J., 23, Suppl. 2. Allison, R. S. (1963) : Some neurological aspects of medical geography. Proc. roy. Soc. Med., 56, 71. Alter, M., R. S. Allison, 0. R . Talbert and Z. 2 ' . Kurland (1960): Geographic distribution of multiple sclerosis. Wld. Neurol., 1 , 5 5 4 8 . Alter, M., and J . F. Kwtzke (1968): The Epidemiology of multiple sclerosis. Charles C. Thomas, Springfield, Ill. Baker, A. B. (1968): Problems in the classification of multiple sclerosis. In Alter, M. and J. F. Kurtzke: The epidemiology of multiple sclerosis, p.p. 14-25. Charles C. Thomas. Springfield, Ill. Bummer, H . G . ( 1960) : Felduntersuchungen iiber Multiple Sklerose in Unterfranken, cine Studie an 110 Patienten in 46 Gemeinden. Thieme, Stuttgart. Berry, R. J. (1969) : Genetical factors in the etiology of multiple sclerosis. Acta neurol. scand. 45, 4 5 9 4 8 3 . Bonduelle, M. (1967) : Les formes benignes de la sclerose en plaques. Press med. 75/41, 2023-2026. Brain, 1. R. (1936) : Prognosis of disseminated sclerosis. Lancet, 2, 8 6 6 4 6 7 . Bramwell, B. (1917) : The prognosis of disseminated sclerosis. Duration in two hundred Broman, 2'. (1960) : Multiple sclerosis frequency in Goteborg. Acta psychiat ,,eurol. scand., Brown, J. R. (1969): Recent studies in multiple sclerosis: Inferences on rehabilitation andCarter, S., D. Sciarra and H. H. Merritt (1950) : The course of multiple sclerosis as deter-multiple sclerosis. Quantitative nosometric study. J. amer. med. Ass., 166, 1943. cases of disseminated sclerosis. Edinb. med. J., 18, 16-23. 35, suppl. 147, 23-29. employability. Proc. Mayo Clin., 44, 758-765. mined by autopsy proven cases, Proc. Ass. Res. nerv. ment. Dis., 28, 471-511.Committee on Medicai Rating of Physical Impairment (1963) : Guides to evaluation of permanent impairment. The central neurvous system. J. amer. med. Ass., 185, 2 6 3 5 .
1950) : Early manifestation o' f 'disseminated sclerosis. Brit med. J., 2, 431-436. (1958) : Prognosis and treatment of Allison, R. S. (1950): Survival in disseminated sclerosis; a clirical study of a series of cases first seen twenty years ago. Brain 73, 103-120.Allison, R. S. and J. H . D. Millar (1954) : Prevalence and familial iuciderce of disseminated sclerosis: A repoit to the Northern Ireland Hospital Authority on the result of a threeyear survey. Ulster med.. J., 23, Suppl. 2. Allison, R. S. (1963) : Some neurological aspects of medical geography. Proc. roy. Soc. Med., 56, 71. Alter, M., R. S. Allison, 0. R . Talbert and Z. 2 ' . Kurland (1960): Geographic distribution of multiple sclerosis. Wld. Neurol., 1 , 5 5 4 8 . Alter, M., and J . F. Kwtzke (1968): The Epidemiology of multiple sclerosis. Charles C. Thomas, Springfield, Ill. Baker, A. B. (1968): Problems in the classification of multiple sclerosis. In Alter, M. and J. F. Kurtzke: The epidemiology of multiple sclerosis, p.p. 14-25. Charles C. Thomas. Springfield, Ill. Bummer, H . G . ( 1960) : Felduntersuchungen iiber Multiple Sklerose in Unterfranken, cine Studie an 110 Patienten in 46 Gemeinden. Thieme, Stuttgart. Berry, R. J. (1969) : Genetical factors in the etiology of multiple sclerosis. Acta neurol. scand. 45, 4 5 9 4 8 3 . Bonduelle, M. (1967) : Les formes benignes de la sclerose en plaques. Press med. 75/41, 2023-2026. Brain, 1. R. (1936) : Prognosis of disseminated sclerosis. Lancet, 2, 8 6 6 4 6 7 . Bramwell, B. (1917) : The prognosis of disseminated sclerosis. Duration in two hundred Broman, 2'. (1960) : Multiple sclerosis frequency in Goteborg. Acta psychiat ,,eurol. scand., Brown, J. R. (1969): Recent studies in multiple sclerosis: Inferences on rehabilitation andCarter, S., D. Sciarra and H. H. Merritt (1950) : The course of multiple sclerosis as deter-multiple sclerosis. Quantitative nosometric study. J. amer. med. Ass., 166, 1943. cases of disseminated sclerosis. Edinb. med. J., 18, 16-23. 35, suppl. 147, 23-29. employability. Proc. Mayo Clin., 44, 758-765. mined by autopsy proven cases, Proc. Ass. Res. nerv. ment. Dis., 28, 471-511.Committee on Medicai Rating of Physical Impairment (1963) : Guides to evaluation of permanent impairment. The central neurvous system. J. amer. med. Ass., 185, 2 6 3 5 .
Das Krankhei~sbild der multiplen Slderose (M.S.), das zuerst in den 60er Jahren des vorigen Jahrhunderts yon Vulpian und Chareot beschrieben worden ist, zeigt bekann~lich eine aul~erordentliche Vielgestaltigkeit der Symp~ome und eine grol]e Verschiedenheit im Ablauf des pathologisehen Prozesses. Da die klassisehe Form Chareots zweifelsohne nur relativ selten zur Beobachtung kommt --wir selbst fanden in unserm Material der ]etzten 3 5ahre unter 77 F/~llen nur 6ma] die Charcotsehe symptomatologisehe Trias : Intentionszittern, Nystagmus, skandierende Sprache --und die rudiment~tren, atypischen Formen sehr viel h~ufiger sind, kOnnen die differentia]diagnostischen Erw/~gungen sieh oft reeht sehwierig gestal~en. Man hag daher bald, nachdem die Liquordiagnostik sieh in den klinisch-neurologischen Untersuchungsmethoden dan ihr geb/ihrenden Platz gesichert hatte, auch dieses Verfahren als weiteres differentialdiagnostisches Kriterium zur Stiitzung der klinisehen Diagnose einer M.S. verwandt. Die zahlreichen Beriehte der einzelnen Autoren fiber Liquorver~nderungen bei der M.S. weiehen hinsichtlich der Zahl der iiberhaupt krankhaft ver/~nderten Liquores und der H/~ufigkeit der patho]ogischen Abweichungen in den einzelnen Reaktionen reeht erheblieh voneinander ab. Es ist nieht gelungen, ein typisches Liquorsyndrom, das fiir die M.S. charakteristisch w/ire, aus den zahlreiehen Untersuehungsreihen herauszuarbeiten.Merrit-Boston land in weniger als 20% seiner F/~lle den Liquor v611ig normal. Bei aku~en Fgllen land er in hOherem Prozentsatz abnormen Liquor. Nach seiner Ansicht gibt es keine ftir die M.S. pa~hognomonische Liquorver/~nderungen. Ein Goldsolausfall bei nur wenig verdtinntem Liquor mi$ oder ohne leichte Zell-und Eiwei$vermehrung" erweckt den Verdaeht auf M.S., aber nut dann, wenn Lues ausgeschlossen werden kann.Deutsche Zeitschrift f. ~ervenheilkunde. Bd. 144. 6
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