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2004
DOI: 10.1159/000079391
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Current Clinical Spectrum of Neurosyphilis in Immunocompetent Patients

Abstract: Background: Neurosyphilis (NS) is nowadays a less frequent disease. Its incidence and clinical spectrum have changed over time. Objective: To estimate the incidence of NS and describe the clinical spectrum of NS in immunocompetent patients in the last decade. Methods: Demographic and clinical features, cerebrospinal fluid (CSF) changes, neuroimaging findings and outcome were retrospectively analyzed. Results: Forty-three patients met NS criteria. The yearly incidence was 0.2– 2.1 cases per 100,000 inhabitants.… Show more

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Cited by 96 publications
(80 citation statements)
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References 34 publications
(29 reference statements)
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“…80 % aller Fälle durch sexuelle Kontakte zwischen Männern auftreten (MSM), sodass bei vielen eine Koinfektion HIV/Lues besteht. Der Verlauf der Lues unterscheidet sich bei HIV-Infizierten von Patienten ohne HIV-Infektion, wobei der Verlauf bei Patienten mit HIV-Infektion wesentlich schneller ist und seltene Manifestationen wie Papillitis, Retinitis, Uveitis und Vaskulitis bereits sehr früh auftreten [76]. …”
Section: Bedeutung Von Komorbiditätenunclassified
“…80 % aller Fälle durch sexuelle Kontakte zwischen Männern auftreten (MSM), sodass bei vielen eine Koinfektion HIV/Lues besteht. Der Verlauf der Lues unterscheidet sich bei HIV-Infizierten von Patienten ohne HIV-Infektion, wobei der Verlauf bei Patienten mit HIV-Infektion wesentlich schneller ist und seltene Manifestationen wie Papillitis, Retinitis, Uveitis und Vaskulitis bereits sehr früh auftreten [76]. …”
Section: Bedeutung Von Komorbiditätenunclassified
“…B) tardías: demencia paralítica progresiva, tabes dorsal. C) otras: gomas, amiotrófica y lesiones de los pares craneales 7,18,19 . La Dra.…”
Section: Las Formas Clínicas De La Neurosífilisunclassified
“…Alrededor de la tercera parte presenta proteinorraquia < 45-100 mg/dl, y pleocitosis de predominio linfoplasmocítico < 4-10 células/mm 3 y glucorraquia normal. Por lo general, el análisis reaginico del Venereal Disease Research Laboratory (VDRL) es positivo tanto en el suero como en el LCR, esta prueba es poco sensible 40-60% pero muy específica 100% 19 . El diagnóstico se reafirma con una prueba treponémica como absorción de anticuerpos treponémicos fluorescente (FTA), y mejor aún la absorción de anticuerpos treponé-micos en gel-inerte (TP-AG).…”
Section: Neurosífilis Asintomáticaunclassified
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