2002
DOI: 10.1054/arth.2002.30411
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Comparison of a mechanical acetabular alignment guide with computer placement of the socket

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Cited by 310 publications
(177 citation statements)
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“…There have been numerous reports regarding the optimal orientation of the acetabular component in THA [1][2][3][4][5]8]. Although debate remains on this topic, the classical target for cup orientation in THA is the so-called ''Lewinnek safe zone'' with an abduction angle of 40°± 10°and an anteversion angle of 15°± 10° [1][2][3][4][5]8]. Use of mechanical acetabular guides for intraoperative alignment leads to variations between the actual and desired implant orientation mainly as a result of the variations of the patient position on the operative table [5].…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%
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“…There have been numerous reports regarding the optimal orientation of the acetabular component in THA [1][2][3][4][5]8]. Although debate remains on this topic, the classical target for cup orientation in THA is the so-called ''Lewinnek safe zone'' with an abduction angle of 40°± 10°and an anteversion angle of 15°± 10° [1][2][3][4][5]8]. Use of mechanical acetabular guides for intraoperative alignment leads to variations between the actual and desired implant orientation mainly as a result of the variations of the patient position on the operative table [5].…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%
“…Although debate remains on this topic, the classical target for cup orientation in THA is the so-called ''Lewinnek safe zone'' with an abduction angle of 40°± 10°and an anteversion angle of 15°± 10° [1][2][3][4][5]8]. Use of mechanical acetabular guides for intraoperative alignment leads to variations between the actual and desired implant orientation mainly as a result of the variations of the patient position on the operative table [5]. To limit the potential cup malposition, computer-assisted orthopaedic navigation systems were developed in the early 2000s.…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%
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“…Diese "safe zone" der Pfannenposition wird jedoch bei der konventionellen Operationstechnik auch von erfahrenen Operateuren in bis zu 78% der Hüftendoprothe-senimplantationen nicht erreicht [1,5,8] Die Pfannenposition ist entscheidend für die Funktion einer Hüftge-lenktotalendoprothese. Allerdings kann bei konventionellen Operationsverfahren eine korrekte Pfannenposition aufgrund der fehlenden Information über die Beckenstellung häufig nicht erreicht werden.…”
Section: Introductionunclassified
“…Eine ungenaue Pfannenimplantation außerhalb dieser "safe zone" schränkt den möglichen Bewegungsumfang (range of motion) des künstlichen Hüft-gelenkes ein, kann durch unphysiologische Belastungen zu einem erhöhten Abrieb der Gleitflächen und zu einer vorzeitigen aseptischen Prothesenlockerung führen sowie eine erhöhte Luxationsgefahr bedingen [2,11,18].Diese "safe zone" der Pfannenposition wird jedoch bei der konventionellen Operationstechnik auch von erfahrenen Operateuren in bis zu 78% der Hüftendoprothe-senimplantationen nicht erreicht [1,5,8] Die Pfannenposition ist entscheidend für die Funktion einer Hüftge-lenktotalendoprothese. Allerdings kann bei konventionellen Operationsverfahren eine korrekte Pfannenposition aufgrund der fehlenden Information über die Beckenstellung häufig nicht erreicht werden.…”
unclassified