2015
DOI: 10.1136/bcr-2015-211308
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Cleidocranial dysostosis

Abstract: DESCRIPTIONCleidocranial dysostosis (CCD) is a rare autosomaldominant skeletal disorder presenting with a variety of unique clinical and radiological features that can prove to be a diagnostic challenge.1 2 A 15-year-old boy, born of non-consanguineous parents, presented with short stature, delay in eruption of permanent teeth and facial dysmorphism. On examination, his height was 155 cm at the 10th centile on Agarwal's growth chart, with a midparenteral height of 165.5 cm. He had a triangular face and hyperte… Show more

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Cited by 5 publications
(4 citation statements)
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“…Sie kommt außerhalb der Clavicula einzig bei der Entwicklung der Schädelkalotte vor. Krankheiten, bei denen die desmale Ossifikation gestört ist, manifestieren sich somit auch an der Clavicula (Herndon 1951, Berendsen und Olsen 2015, DasGupta et al 2015.…”
Section: Knochenab-und -Umbau Der Spongiosaunclassified
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“…Sie kommt außerhalb der Clavicula einzig bei der Entwicklung der Schädelkalotte vor. Krankheiten, bei denen die desmale Ossifikation gestört ist, manifestieren sich somit auch an der Clavicula (Herndon 1951, Berendsen und Olsen 2015, DasGupta et al 2015.…”
Section: Knochenab-und -Umbau Der Spongiosaunclassified
“…Häufig kommt es deshalb zu einer verspäteten Diagnose der Krankheit, die folglich mit multiplen und teilweise beträchtlichen operativen Eingriffen verbunden ist. Der Zeitpunkt der Diagnosestellung ist für die Betroffenen somit essenziell, um einen frühzeitigen Therapiebeginn mit optimalem Verlauf zu ermöglichen (Herndon 1951, DasGupta et al 2015, Zhu et al 2018, Kutilek et al 2019. (Camozzi et al 2012, Bai et al 2014, Cenni et al 2014, Cenni et al 2018, Hitzert et al 2019.…”
Section: Cleidocraniale Dysplasieunclassified
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“…El desarrollo neuromadurativo y la expectativa de vida son normales, en el examen físico generalmente presentan baja estatura,son braquiocefálicos,con hueso frontal y parietal prominente, hipertelorismo, la base de la nariz es ancha, puente nasal bajo, pueden presentar hipoplasia malar, fontanela anterior abierta, retraso en el cierre de las suturas craneales, los hombros caídos son específicos, fosas claviculares poco desarrolladas, tórax en forma de campana, es común que el sujeto o paciente pueda aproximar los hombros hacia la línea media anterior del tórax y la longitud asimétrica de los dedos es otra de sus características, afecta con igual frecuencia hombres y mujeres, sin haber predilección racial [3].…”
Section: Introductionunclassified