2005
DOI: 10.1586/1744666x.1.3.459
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Chronic urticaria: assessment of current treatment

Abstract: Chronic urticaria is heterogenous, long-persisting and has a severe impact on quality of life and daily work. Effective treatment is essential but remains a confounding problem. This review summarizes available treatment strategies for chronic urticaria and their strength of evidence. Besides treatment of identified triggering factors such as chronic persistent bacterial infections (e.g., with Helicobacter pylori, streptococci, staphylococci or yersinia), standard treatment consists of nonsedating H1-antihista… Show more

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Cited by 21 publications
(23 citation statements)
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References 112 publications
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“…Other drugs that have demonstrated success in small trials, case series, or case reports are (hydroxyl-)chloroquine, sulfasalazine, tacrolimus, methotrexate, mycophenolate mofetil, cyclophosphamide, UVB-phototherapy, autologous blood injections, plasmapheresis, and intravenous immunoglobulins [2••, 3••, 53,54]. Not successful and/or incriminated with …”
Section: Chronic Spontaneous Urticariamentioning
confidence: 99%
See 1 more Smart Citation
“…Other drugs that have demonstrated success in small trials, case series, or case reports are (hydroxyl-)chloroquine, sulfasalazine, tacrolimus, methotrexate, mycophenolate mofetil, cyclophosphamide, UVB-phototherapy, autologous blood injections, plasmapheresis, and intravenous immunoglobulins [2••, 3••, 53,54]. Not successful and/or incriminated with …”
Section: Chronic Spontaneous Urticariamentioning
confidence: 99%
“…Published evidence for the management of inducible urticaria subtypes is very limited compared to chronic spontaneous urticaria [2••, 3••, 53,54].…”
Section: Inducible Urticaria Subtypesmentioning
confidence: 99%
“…Nicht alle Patienten werden mit der in den aktuellen europä-ischen Leitlinien empfohlenen Dosiserhö-hung von H 1 -Antihistaminika (Dosis bis zu 4fach erhöht) beschwerdefrei. Therapeutische Alternativen sind nicht zur Behandlung der Urtikaria zugelassen, und die Datenlage ist nach Kriterien der evidenzbasierten Medizin eher schlecht [6,7].…”
Section: Diagnostische Vorgehensweiseunclassified
“…Bei den meis ten Pa ti en ten füh ren eine spe zi el le Ur ti ka riaana mne se so wie eine ge ziel te Di ag nos tik be züg lich chronisch per sis tie ren der bak te ri el ler In fek te (vor al lem mit He li co bac ter py lo ri, Strepto kok ken, Sta phy lo kok ken, Yer si ni en), Auto re ak ti vi tät (au to lo ger Se rum test, Schilddrü sen au to an ti kör per) so wie nichtall ergi scher Über emp find lich keits re ak tio nen zur Iden ti fi ka ti on von Trig ger fak to ren, deren Be sei ti gung/Ver mei dung zur kom pletten oder par ti el len Re mis si on der Ur ti karia führt [17,22,23,26,32,33].…”
Section: Aku Te Ur Ti Ka Riaunclassified
“…Zu sam men fas send emp fiehlt es sich bei chro ni scher Ur ti ka ria mit su spek ter Trig ge rung durch Nah rungs mit tel zu satzstof fe zu nächst die weitaus häu fi ge ren Trig ger fak to ren (In fek te: ins be son de re mit He li co bac ter py lo ri, Strep to kok ken, Sta phy lo kok ken, Yer si ni en; nichts te ro i dale An tir heu ma ti ka; Au to re ak ti vi tät) auszu schlie ßen [21,22]. Wenn die ses Pro cede re nicht er folg reich ist, kann bei ein zelnen Pa ti en ten mit chro ni scher Ur ti ka ria eine stan dar di sier te pseu doall er gen ar me Diät durch ge führt wer den [25,29,30,32].…”
Section: Chro Ni Sche Ur Ti Ka Riaunclassified