2018
DOI: 10.1001/jamanetworkopen.2018.3235
|View full text |Cite
|
Sign up to set email alerts
|

Association of Antenatal Steroid Exposure With Survival Among Infants Receiving Postnatal Life Support at 22 to 25 Weeks’ Gestation

Abstract: Key Points Question For infants born at the edge of viability who received postnatal life support, was the administration of antenatal steroids associated with higher rates of survival? Finding In a cohort study of 33 472 infants born at 22 to 25 weeks’ gestation between 2012 and 2016, the concordant receipt of antenatal steroids and postnatal life support was significantly associated with higher rates of survival compared with postnatal life support alone.… Show more

Help me understand this report

Search citation statements

Order By: Relevance

Paper Sections

Select...
2
1
1
1

Citation Types

7
93
3
7

Year Published

2019
2019
2022
2022

Publication Types

Select...
7

Relationship

1
6

Authors

Journals

citations
Cited by 109 publications
(112 citation statements)
references
References 65 publications
(126 reference statements)
7
93
3
7
Order By: Relevance
“…1 A study of US tertiary centers reported a survival rate of 28% at 22 weeks' gestation when infants were resuscitated, which increased to 38% in the subgroup that also received antenatal corticosteroids. 34 Recommendations on the management of extremely preterm births vary and international consensus is lacking. Most guidelines still advocate comfort care at 22 weeks' gestational age and active care at 25 weeks' gestational age, whereas there is a wide variation in recommendations regarding deliveries at 23 and 24 weeks' gestational age.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…1 A study of US tertiary centers reported a survival rate of 28% at 22 weeks' gestation when infants were resuscitated, which increased to 38% in the subgroup that also received antenatal corticosteroids. 34 Recommendations on the management of extremely preterm births vary and international consensus is lacking. Most guidelines still advocate comfort care at 22 weeks' gestational age and active care at 25 weeks' gestational age, whereas there is a wide variation in recommendations regarding deliveries at 23 and 24 weeks' gestational age.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…NG25 recommends that corticosteroids should be considered between 24 +0 and 25 +6 weeks’ gestation. There is now good evidence that corticosteroid administration has benefits when given to women who give birth at less than 25 +6 weeks’ and indeed, at less than 24 +0 weeks’ . In contrast to NG25 we therefore recommend that corticosteroids should be offered from at least 24 +0 weeks’ gestation.Evidence level 2+…”
Section: Managementmentioning
confidence: 99%
“…Weitere Prognosefaktoren sind Geschlecht (Mädchen haben eine bessere Prognose als Jungen) [27][28][29] und eine antenatale Steroidgabe, deren protektiver Effekt bei einem Gestationsalter unter 24 Wochen besonders ausgeprägt ist. Dies gilt für die Überlebenswahrscheinlichkeit, [30][31][32][33] die Wahrscheinlichkeit, ohne Hirnblutung zu überleben [32,34] und die Vermeidung eines späteren Entwicklungsdefizits [35]. Der protektive Effekt antenataler Steroide ist auch erkennbar, wenn die Analyse auf die im Kreißsaal in lebenserhaltender Absicht behandelten Frühgeborenen beschränkt wird [32] und ist entsprechend nicht vordergründig als Folge der proaktiven Grundhaltung der Beteiligten zu werten.…”
Section: Mortalität Und Morbidität Bei Extrem Unreifen Frühgeborenenunclassified
“…Dies gilt für die Überlebenswahrscheinlichkeit, [30][31][32][33] die Wahrscheinlichkeit, ohne Hirnblutung zu überleben [32,34] und die Vermeidung eines späteren Entwicklungsdefizits [35]. Der protektive Effekt antenataler Steroide ist auch erkennbar, wenn die Analyse auf die im Kreißsaal in lebenserhaltender Absicht behandelten Frühgeborenen beschränkt wird [32] und ist entsprechend nicht vordergründig als Folge der proaktiven Grundhaltung der Beteiligten zu werten. Hingegen spielt der Einlings-/Mehrlingsstatus eine untergeordnete oder keine Rolle mehr [27][28][29]36].…”
Section: Mortalität Und Morbidität Bei Extrem Unreifen Frühgeborenenunclassified
See 1 more Smart Citation