2016
DOI: 10.1016/j.ijmyco.2016.05.002
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An exceptional location of tuberculous arthritis: The metatarsal phalangeal joint

Abstract: Osteoarticular tuberculosis is a rare type of tuberculosis. The spine is the most frequent location, while peripheral locations in the limbs are rare. We report a case of tuberculous osteoarthritis of the metatarsophalangeal joint of the first ray of the foot in a 48-year-old woman. The patient presented with painful swelling of the dorsum of the big toe, insidiously evolving for 6months. Diagnosis was obtained with histological study after surgical biopsy. Antitubercular chemotherapy for 12months promoted hea… Show more

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Cited by 3 publications
(6 citation statements)
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“…2016 beschrieben. Die Patientin litt dabei während eines Zeitraums von 6 Monaten unter einer schmerzhaften Schwellung des großen Zehs [7]. Die Chemotherapie über insgesamt 12 Monate, führte dabei zu einer Rückbildung der Destruktionen im Bereich des Mittelfußes [7].…”
Section: Diskussionunclassified
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“…2016 beschrieben. Die Patientin litt dabei während eines Zeitraums von 6 Monaten unter einer schmerzhaften Schwellung des großen Zehs [7]. Die Chemotherapie über insgesamt 12 Monate, führte dabei zu einer Rückbildung der Destruktionen im Bereich des Mittelfußes [7].…”
Section: Diskussionunclassified
“…80 % der Fälle [6] kann sich die Tuberkulose auch in zahlreichen anderen Organen manifestieren. Die Knochentuberkulose ist eine insgesamt seltene Manifestationsform, die auf dem Blutweg entsteht [7]. Die Einbeziehung der Knochen des Unterschenkels und des Fußes in die Knochentuberkulose ist dabei selbst in Verbreitungsgebieten ungewöhnlich, ein isolierter osteolytischer Defekt kommt noch seltener vor [7,8].…”
Section: Introductionunclassified
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“…1 To our knowledge, extrapulmonary tuberculosis involving an isolated foot or toe in immunocompetent adults is very rare, with only three previously reported cases in the past 20 years (Table 1). [2][3][4] The paucibacillary nature of the lesion, inconspicuous clinical presentation, and lack of systemic symptoms often hinder early diagnosis of TD. Differential diagnoses include acute bacterial osteomyelitis, gout, syphilitic dactylitis, sarcoidosis, and bone tumors.…”
mentioning
confidence: 99%
“…1 The time from symptom onset to diagnosis varies from 6 months to 2 years in the published literature but was only 1 month in our case, which was significantly shorter than previous reports. [1][2][3][4] This may be attributed to early biopsy, tissue culture, and radiologic analysis.…”
mentioning
confidence: 99%