The Infectious Diseases Working Party of the German Society of Haematology and Oncology presents their guidelines for the treatment of fungal infections in patients with hematological and oncological malignancies. These guidelines are evidence-based, considering study results, case reports and expert opinions, using the evidence criteria of the Infectious Diseases Society of America (IDSA). The recommendations for major fungal complications in this setting are summarized here. The primary choice of therapy for chronic candidiasis should be fluconazole, reserving caspofungin or amphotericin B (AmB) for use in case of progression of the Candida infection. Patients with candidemia (except C. krusei or C. glabrata) who are in a clinically stable condition without previous azole prophylaxis should receive fluconazole, otherwise AmB or caspofungin. Voriconazole is recommended for the first-line treatment of invasive aspergillosis. The benefit of a combination of AmB and 5-flucytosine has not been demonstrated except in patients with cryptococcal meningitis. Mucormycosis is relatively rare. The drug therapy of choice consists of AmB, desoxycholate or liposomal formulation, in the highest tolerable dosage. Additional surgical intervention has been shown to achieve a lower fatality rate than with antifungal therapy alone. The role of interventional strategies, cytokines/G-CSF, and granulocyte transfusions in invasive fungal infections are further reviewed. These guidelines offer actual standards and discussions on the treatment of oropharyngeal and esophageal candidiasis, invasive candidiasis, cryptococcosis and mould infections.
Over the course of the last three decades it has become apparent that the majority of cases of acute myeloid leukemia (AML) are characterized by at least one of a variety of recurrent chromosomal abnormalities. Whilst in many instances it remains uncertain as to which abnormalities represent primary events in the pathogenesis of AML, those which provide critical second hits that are required for progression to full blown leukemia or those that are merely markers of the leukemic process, it is nevertheless clear that diagnostic karyotype is a key determinant of outcome in this disease. Indeed there is mounting evidence to support the notion that cytogenetic analysis can serve to identify biologically distinct subsets of AML that demand tailored therapeutic approaches. This underpins the trend towards more widespread adoption of routine cytogenetic and molecular analysis in the characterization of patients with a diagnosis of acute leukemia. A key challenge for the future is to use this information to achieve greater consensus in risk group assignment of AML which will provide a more reliable framework for determining the most appropriate treatment approach for individual patients with this disease.
Prognostische Faktoren und Therapiestrategienhung der Promyelozytenleukämie eingegangen, die durch eine Blockierung der granulozytären Differenzierung gekennzeichnet ist (D.G. Tenen). Nach neuesten Ergebnissen liegt deren Ursache in einer Abnahme der DNA-Bindungsaktvität des Transkriptionsfaktors C/EBPα, wahrscheinlich als Resultat einer Phosphorylierung, die durch die für die APL charakteristische Überexpression von PML/RARα induziert wird.Weitere Ergebnisse zur Rolle von Transkriptionsfaktoren im Rahmen der Entstehung der akuten myeloischen Leukämie (AML) wurden im folgenden Vortrag am Beispiel des AML1/CBFβ-Komplexes erläutert, der ein essentieller Faktor für die fetale intrahepatische Hämatopoese ist (J.R. Downing). So zeichnen sich "knock-in"-Mäuse, die das bei der Translokation t(8;21) typischerweise auftretende chimäre AML1-ETO-Protein exprimieren, durch eine hochgradig dysplastische Hämatopoese aus, wobei die hier isolierten Vorläuferzellen eine ausgeprägte Regenerations-Kapazität aufwiesen und in vitro zu nicht absterbenden Zellreihen führen. Obwohl in weitergehenden Untersuchungen nachgewiesen wurde, daß zu- Biologie der akuten LeukämienDie besonders innerhalb der letzten Jahre erzielten Fortschritte im Bereich der Grundlagenforschung gewähren immer detailliertere Einblicke in die Mechanismen der Hämatopoese und in die Pathogenese der akuten Leukämien. Sie stellen somit die Basis nicht nur für ein besseres Verständnis der Biologie dieser Erkrankungen sondern immer häufiger auch für verbesserte und spezifischere Therapieansätze dar. In der Eröffnungs-Sitzung des Symposiums in Münster, in der drei Vorträge zum Thema "Biologie der akuten Leumämien" die Rolle von Chromosomen-Translokationen und Transkriptionsfaktoren im Rahmen der Leukämie-Entstehung darstellten, wurde diesen Erkenntnissen Rechnung getragen.In der ersten Präsentation wurden mögliche Entstehungsmechanismen für Chromosomen-Translokationen diskutiert, die die pathogenetisch kausalen Ereignisse der Leukämogenese darstellen (P.D. Aplan). Als Beispiele wurden u.a. fehlerhafte Gen-Rekombinationen im Rahmen der Lymphozyten-Differenzierung und DNA-Schäden angeführt, die durch die in der Behandlung von malignen Erkrankungen eingesetzten Topoisomerase-II-Inhibitoren induziert werden können. Im folgenden Vortrag wurde auf die Rolle spezieller Transkriptionsfaktoren bei der Entste-Der Internist 9·99 | 983 Internist 1999 · 40:983-986 © Springer-Verlag 1999 Auf dem VIII. Internationalen Symposium "Acute Leukemias", das vom 27.2.-3.3.99 in Münster stattfand, widmenten sich 107 internationale Experten und 1100 Kongreßteilnehmer in neun Hauptsitzungen, sechs Satellitensymposien und zwei Postersitzungen den Themenschwerpunkten "Prognostische Faktoren" und "Therapiestrategien" für Patienten mit akuten Leukämien und diskutierten neue Ergebnisse und Analysen aktueller klinischer Studien und Grundlagenorientierter Forschungsvorhaben. Medizin aktuell
scite is a Brooklyn-based organization that helps researchers better discover and understand research articles through Smart Citations–citations that display the context of the citation and describe whether the article provides supporting or contrasting evidence. scite is used by students and researchers from around the world and is funded in part by the National Science Foundation and the National Institute on Drug Abuse of the National Institutes of Health.
hi@scite.ai
10624 S. Eastern Ave., Ste. A-614
Henderson, NV 89052, USA
Copyright © 2024 scite LLC. All rights reserved.
Made with 💙 for researchers
Part of the Research Solutions Family.