Previous surveys of stroke populations have offered only cursory information on language disturbance, and, conversely, few surveys of aphasic populations have dealth exclusively with stroke or with acute phenomena. This paper describes aphasia in 850 acute stroke patients consecutively registered by the Harlem Regional Stroke Program, of whom 177 (21%) were aphasic; of these, nine were of Broca's type, 24 were of Wernicke's type, 14 were of anomic, ten were conduction, seven were of "isolation" type, and 107 were "mixed." An unexpected finding was a significant over-representation of men among the nonfluent aphasics. During the following four to 12 weeks, 12% of fluent aphasics died, and 12% remained moderately or severely impaired; among survivors, aphasia improved in 74%, and in 44% it cleared completely. During the same period, 32% of nonfluent aphasics died, and 34% remained moderately or severely impaired; among survivors, aphasia improved in 52%, and in only 13% did it clear completely. In both fluent and nonfluent groups, hemiparesis and/or visual field cut were associated with poor prognosis.
The course of seizures was reviewed in all 306 residents of Rochester, Minnesota who had epilepsy diagnosed between 1935 and 1978, lived in the region greater than or equal to 5 years after diagnosis, and had an electroencephalogram (EEG). The life-table probability of having achieved 5 years seizure-free (FYSF) by 20 years after diagnosis was 75%. In a multivariable proportional hazards model, these three variables predicted a significantly higher rate of achieving FYSF: no early-life brain damage (remission rate ratio = 2.27, p less than 0.01), no generalized epileptiform activity (rate ratio = 1.58, p less than 0.05), and never having had a generalized tonic-clonic seizure (rate ratio = 1.4, p less than 0.05). The same three variables, plus age at diagnosis, were descriptors of the rate of reaching FYSF off medication. Gender, family history, type of seizure, and EEG findings other than generalized epileptiform activity were not significantly related to either end point. The predictor set did 15% better than prior probabilities in forecasting FYSF. Although informative about group experience, these predictors are weak clinical discriminators, singly or in a set. FYSF occurred in high proportion of even those persons whose history, clinical examination, or EEG findings placed them in a less favorable stratum of one or more predictors.
SUMMARY To assess ‘soft‐sign’ persistence and its correlates outside a referred sample, 159 members of a local birth cohort of the United States National Collaborative Perinatal Project were traced and their performance on six neurological test scales was measured at age 17 by examiners blind to their status at age seven. A comparison group was also formed, who had been ‘sign’‐free at age seven. On four of the six tests (dysdiadochokinesis, mirror movements, dysgraphesthesia and motor slowness) index boys did significantly worse than the comparison boys; by contrast, index girls scored significantly worse than comparisons only on motor slowness. RÉSUMÉ Permanence sur dix ans des tests de performance neurologique chez des enfants sans signes neurologiques en foyer Pour apprécier la permanence des ‘signes frustes’ et sa corrélation avec un échantillon de référence, 159 membres d'un groupe local faisant partie de l'United States National Collaborative Perinatal Project ont été suivis et leurs performances à six échelles de tests neurologiques ont été mesurées à l'âge de 17 ans par des juges ignorants de leur état à l'âge de sept ans. Un groupe de comparaison a été constitué, sans aucun signe aberrant á l'âge de sept ans. Pour quatre des six tests (dysdiadococinésie, mouvements en miroir, dysgraphesthésie et lenteur motrice) les garçons du groupe expérimental eurent des résultats significativement moins bons que ceux du groupe de comparaison; en revanche, les performances du groupe expérimental des filles étaient inférieures au groupe de comparaison uniquement pour la lenteur motrice. ZUSAMMENFASSUNG Gleichbleibende neurologische Testergebnisse bei Kindern ohne fokale neurologische Ausfälle Um die Persistenz neurologischer Minimalsymptome in einer willkürlich gebildeten Gruppe zu untersuchen, wurden 159 Patienten eines lokalen Geburtenkollektivs des United States National Collaborative Perinatal Project herausgezogen und im Alter von 17 Jahren auf ihre Leistungen bei sechs neurologischen Tests von Untersuchern bewertet, die ihren Leistungsstand im Alter von sieben Jahren nicht kannten. Außerdem wurde eine Vergleichsgruppe aus Kindern gebildet, die mit sieben Jahren unauffällig waren. Bei vier der sechs Tests (Diadochokinese, Spiegelbewegungen, Schreibschwäche und motorische Verlangsamung) waren die Jungen der Index‐Gruppe signifikant schlechter als die Jungen der Vergleichsgruppe; die Mädchen der Index‐Gruppe dagegen waren nur bei der motorischen Verlangsamung signifikant schlechter als die Kontrollen. RESUMEN Constancia de diez años en la realización de tests neurológicos en niños sin ningún déficit neurológico focal Para valorar la persistencia de ‘signos blandos’ y su correlación fuera de una muestra de referenda, 159 miembros de un grupo local de nacimientos del Proyecto Nacional Colaborativo Perinatal de los Estados Unidos fueron seguidos y su realizaciòn en seis escalas de tests neurológicos fueron medidas a la edad de 17 años, por examinadores ignorantes de su situación a los siete años de edad. Se formó tambi...
SUMMARY A review of 850 acute unselected stroke cases at Harlem Hospital found only 25 (3%) who met a clinical definition of pure motor hemiparesis. Compared to other cerebral infarction survivors, the 23 pure motor syndrome survivors were slightly younger, not much more often hypertensive and did not make a faster recovery.The degree of motor deficit a year later was nearly the same in both groups. Brain scans were positive in one-third of the pure motor patients, which suggests that this clinical picture may be associated with larger brain lesions than had been suspected before, as well as with lacunar infarction.
SUMMARY The validity and reliability of a scoring system for ‘neurological soft signs’ in teenagers was assessed. Six scales were adapted and fitted into the framework of a conventional neurological examination. The following emerged: (a) each of the three multi‐item scales had high internal consistency; (b) inter‐rater agreement on mirror movements of ‘live’ subjects was satisfactory; (c) ratings of videotapes agreed among examiners for mirror movements and dysdiadochokinesis but not for choreiform movements; (d) data‐based cut‐off scores defining present vs. absent were congruent with the ratings of outside neurologists; and (e) each examiner was consistent in rating mirror movements and rapid alternating movements from videotapes over several months. RÉSUMÉ Appréciation des ‘signes neurologiques discrets’ chez les adolescents; étude de fidélité La validité et la fidélité d'un systéme de notation pour ‘signes neurologiques discrets’ chez les adolescents ont été mesurées. Six échelles ont été adaptées et introduites dans la structure d'un examen neurologique conventionnel. Les points suivants sont apparus: (a) chacune des trois échelles multi‐item a présenté une cohérence interne élevée; (b) l'accord entre observateurs sur les mouvements en miroir de sujets ‘en action’ a été satisfaisant; (c) l'appréciation des enregistrements video parmi les examinateurs était en accord pour les mouvements en miroir et la dysdiadochocinésie mais non pour les mouvements choréiques; (d) les scores dichotomiques opposant presents et absents etaient en accord avec les appreciations de neurologistes extérieurs; et (e) chaque examinateur était en accord pour apprécier les mouvements en miroir et les mouvements alternés rapides à partir des enregistrements video sur plusieurs mois. ZUSAMMENFASSUNG Beurteilung neurologischer Minimalsymptome bei Jugendlichen; eine Reliabilitätsstudie Es wurde die Validität und Reliabilität eines Bewertungssystems für neurologische Minimalsymptome bei Teenagern beurteilt. Sechs Skalen wurden herangezogen und in den Ablauf einer normalen neurologischen Untersuchung eingebaut. Es fanden sich folgende Ergebnisse: (a) jede der drei Skalen, die mehrere Punkte beinhalteten, zeigte eine hohe innere Übereinstimmung; (b) die Übereinstimmung verschiedener Untersucher bei der Beurteilung von Spiegelbewegungen war zufriedenstellend; (c) die Untersucher beurteilten Videoaufzeichnungen von Spiegelbewegungen und Dysdiadochokinese gleich, von choreiformen BeWegungen jedoch nicht; (d) Unsere Beurteilung über das Vorhandensein, bzw. nicht Vorhandensein neurologischer Minimalsymptome stimmte mit den Beurteilungen auswärtiger Neurologen überein; und (e) jeder Untersucher bewertete über mehrere Monate Videobandaufzeichnungen von Spiegelbewegungen und schnellen alternierenden Bewegungen gleich. RESUMEN Valoración de los ‘signos neurológicos blandos’ en adolescentes; estudios de fiabilidad Se valoró la validez y la fiabilidad de los sistemas de puntaje para los ‘signos neurológicos blandos’ en niños de 10 a 20 años de edad. Se...
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