Zusammenfassung: Die Ka rdiotokographie ste llt gegenwärtig das Sta nda rdve rfa hren bei der intrapartalen Übe rwachung des Feten dar. Bei eine r fetalen Arrhythmie ist dieses Verfahren alle rdings nur eingeschränkt einse tz ba r. Desh alb mü sse n oft mehr er e Fetalblutproben e nt no mme n oder prim är eine Seet io a bdo mina lis durchgeführt werde n. Im vorlieg end en Bericht wird die int ra pa rta le Übe rwachung eines Fete n mit vent rikulärer Arrhythmie und einer kardiale n Malform at ion -e nts preche nd eine r Uhl-Anom alie -präsentiert. Oie intrap ar tale Übe rwachung w urde mittels Kardioto kographie und Reflexionspulsoxime t rie durch geführt. Die Kardiotokograph iesignal e wa ren ledi glich für 11% de r Überwachungsze it int erpreti erb ar. Das Pulsoximeter e rmittelte für 51 % der Zeit valide Sign ale bei stabil verla ufe ndem Saue rsto ffsättigungss piege l. Das Kind w urde a ufgr und prot rahierte r Austreibungsphase per forci pem e ntbunde n.Comparislon of Reflection Pulse Oxlmetry and Cardiotocography tor Intrapartal Surveillance in Presence of Fetal Arrhythmia and Cardlac Malformation -A Case Report: Cardiotocog raphy is cur rent ly th e sta ndard me t hod for int rap ar tal surve illance . However, a pplicability of thi s method ls limited in presen ce of fetal a rrhyt hmia. Therefor e, in fetuses with a rrhyt hmia , seve ral feta l blood a nalyses o r prim ar y Caesarean sectio n have t o be per form ed. This rep ort prese nts th e intrapar t al su rveillance of a fetus wit h ve nt ricular a rrhyt hm ia a nd a card iac malformati on wh ich is suspe cted to be a n Uhl's ano ma ly. The intrap artal surve illance was pe rformed by ca rdiotocography a nd reflection pulse oximetry. The fetal heart rate tr ace was int erpreta ble only 11 % of surve illance t ime . The pulse oximeter provided 51 % of t he t ime va lid signa ls wit h a sta ble oxygen satu ratt on level. Due t o prolon ged seco nd sta ge of lab ou r a force ps ext raction was performed.Einleitung
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