ZusammenfassungThe Treatment of Complicated Cases of Die axilläre Thorakotomie zur Behandlung des Spontaneous Pneumothorax by Axillary komplizierten Spontanpneumothorax wurde inoracotomy. 72mal bei 63 Patienten ausgeführt. Bei 9 PatienThe treatment of complicated cases of sponten mußte doppelseitig operiert werden. Es ertaneous pneumothorax via the axillary approach gaben sich wenig Komplikationen nach der Opewas carried out 72 times in 63 patients. Bilateral ration. Der kosmetisch gute Hautschnitt, der operation was necessary in 9 cases. Postoperative kurze stationäre Aufenthalt und das Ergebnis complications were few. The cosmetic incision, der Nachkontrolle, daß keine Rezidive auftraten, the short stay in hospital and the fact that no lassen diese Methode der Behandlung empfehlensrecurrences occurred on follow-up, make this wert erscheinen. method of treatment commendable. Die Behandlung des Spontanpneumothorax an erster Stelle durch die Pleuradauersaugdrainage ist jetzt allgemein anerkannt. Jedoch hat man den Eindruck gewonnen, daß diese Art der Behandlung nicht mehr so erfolgreich ist seit der Einführung des synthetischen plastischen Katheters anstatt des früher üblichen Gummischlauches, der mehr Pleurareizung erzielte. Das Krankengut, über das hier berichtet wird, besteht aus 63 Patienten (Tab. 1). Die Thorakotomie wurde jedoch 72mal ausgeführt, weü bei 9 Patienten auf beiden Seiten operiert werden mußte. Das Operationsverfahren wurde auf folgende Weise ausgeführt: Ein 10 cm langer Hautschnitt in der Axilla ermöglicht den Zugang zum vierten Rippenbett (Abb. 1). Das Periost wird von der oberen Rippenkante abgeschoben und die Pleura parietalis wird oberhalb des Einschnittes von der Brustwand abgelöst. Erst dann wird die Brusthöhle geöff-net und der sehr verstellbare Rippensperrer nach Tudor Edwards, der sich für diesen Zweck besonders bewährt hat, eingesetzt (Abb. 2). Die mediastinale Pleurolyse wird nur bis zum Aortenbogen bzw. auf der rechten Seite bis zur V. azygos ausgeführt, denn damit Heruntergeladen von: University of British Columbia. Urheberrechtlich geschützt.
Les ganglions bronchiques sont comme le mirroir du poumon"; this phrase was coined by Parrot in 1876, while speaking before the Société de Biologie in Paris on his researches on the relationship between the pathological changes in the lungs and those in the corresponding tracheo-bronchial nodes (16). He pointed out that these lesions were constant and henceforth one spoke of "la loi de adenopathies similaires" or just of "la loi de Parrot". Kiiss elaborated on this in 1898 with reference to pulmonary tuberculosis in childhood and gave the first classical description of the primary focus in the lung (le foyer pulmonaire primitif) (10), usually attributed to Anton Ghon, who wrote his book much later in 1912 (4). Tuberculosis, which was the scourge of the last century, is no longer the dreaded disease,
Six hundred and sixty-three patients with bronchial carcinoma underwent lung resection after mediastinoscopy had shown no apparent involvement of the mediastinal nodes. The average age was 65 years. Ninety-five percent of the patients could be followed up. A resectability rat of 97.3% was achieved. The operative mortality was 5.5%, irrespective of whether a lobe or whole lung was removed. The 5 year survival rate could be determined in 417 patients. Staging of the disease was done at the time of operation, which makes is possible to analyze the factors influencing survival. Mediastinal node involvement is associated with a high operative mortality and a very poor outlook after resection. Selection by routine preoperative mediastinoscopy has not improved the long-term survival rates as compared with other series in which such selection was not carried out. This confirms that the biological behavior of the tumor and not the initial selection determines the long-term survival. The prognosis is very grave with mediastinal node involvement.
The results of a prospective study comparing the rigid and flexible fibreoptic bronchoscopic techniques in the diagnosis and assessment of bronchial carcinoma are reported. One hundred and nine patients underwent fibreoptic bronchoscopy and these were compared with a similar group of 111 patients in whom the rigid bronchoscope was used. Bronchoscopic diagnosis of malignancy was achieved in 73.4% of patients in the fibreoptic group and in 73% using the rigid bronchoscope.
ZusammenfassungZwei Methoden der Fundoplikatio wurden bei 218 Patienten angewendet. 117 Patienten wurden nach einem Invaginationsverfahren, ähnlich der Belsey-Methode, operiert, und bei 104 wurde die Fundoplikatio nach Nissen durchgeführt. Die klinische Nachuntersuchung und die röntgenologi-sche Kontrolle, die jeweils bei 90 % bzw. bei 82 % der Patienten möglich war, erwies, daß die Rezidivquote nach dem Invaginationsverfahren mit 31 % deutlich höher lag als nach der mit nur 2 % Rezidiven belasteten Fundoplikatio. Keiner von den nach Nissen operierten Patienten wies Refluxsymptome auf, obwohl in 9 Fällen die rönt-genologische Kontrolluntersuchung wieder eine Gleithernie ergab, wobei jedoch die Fundoplikatio intakt war. 41 Patienten mit ösophagusstenosen wurden durch Bougierung und anschließende Fundoplikatio behandelt; dadurch konnten die Schluckstörungen in der überwiegenden Mehrzahl der Fälle für dauernd behoben werden. A critical evaluation of the treatment of hiatus hernia and refluxoesophagitis by fundoplication via the thoracic approach.Two methods of fundoplication were used in 218 patients. In 117 an inkwell method, similar to that devised by Belsey, was used, in 104 the Nissen fundoplication was carried out. The followup was complete in 90 % of patients, while 82 % were reexamined by Barium Swallow and Meal. The recurrence rate was 31 % following the inkwell method, while it was only 2 % for the Nissen fundoplication. None of the patients who were treated by the Nissen method, had symptoms of reflux, although in 9 patients the hiatus hernia had recurred, the fundoplication, however, remained intact. 41 patients with oesophageal strictures were treated by dilatation and subsequent fundoplication. In the majority of these the dysphagia was permanently cured.27 Thorax 21,5 Heruntergeladen von: National University of Singapore. Urheberrechtlich geschützt.
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