BackgroundAlthough gastrointestinal endoscopy with sedation is increasingly performed in elderly patients, data on combined sedation with midazolam/propofol are very limited for this age group.MethodsWe retrospectively analyzed 454 endoscopic procedures in 347 hospitalized patients ≥ 70 years who had received combined sedation with midazolam/propofol. 513 endoscopic procedures in 397 hospitalized patients < 70 years during the observation period served as controls. Characteristics of endoscopic procedures, co-morbidity, complications and mortality were compared.ResultsElderly patients had a higher level of co-morbidity and needed lower mean propofol doses for sedation. We observed no major complication and no difference in the number of minor complications. The procedure-associated mortality was 0%; the 28-day mortality was significantly higher in the elderly (2.9% vs. 1.0%).ConclusionsIn this study on elderly patients with high level co-morbidity, a favourable safety profile was observed for a combined sedation with midazolam/propofol with a higher sensitivity to propofol in the elderly.
Die Harnstoffeinschlußverbindungen von n‐Propan und n‐Butan werden unter besonderen Reaktionsbedingungen dargestellt. Das Molverhältnis von Kohlenwasserstoff zu Harnstoff wird mit 1:4,1 bzw. 1:4,5 ermittelt.
Die für die Kennzeichnung und gegebenenfalls notwendige Zerlegung eines Paraffinoxydates angewandten Methoden werden beschrieben, insbesondere die notwendige Abwandlung der in der Fettanalytik üblichen Kennzahl‐Bestimmungen, da eine weitgehend gesicherte Bestimmung funktioneller Gruppen angestrebt werden mußte. Für ihre Bewertung und Einschätzung des ihnen noch anhaftenden Ungenauigkeitsgrades wurde eine besondere Methode entwickelt. Die dann sich ableitenden arithmetischen Beziehungen zwischen diesen Kennzahlen werden erläutert.
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