l%epeated measurements of motor conduction velocity in 14 primarily untreated diabetics showed a clear improvement in nerve-function during insulin treatment. --Similar results could not be produced by measuring the threshold for vibration sense.
Variations de la vitesse de conduction des nerfs moteurs provoqudes par des modifications aigugs de lYtat mgtabolique chez des diabdtiquesRdsum~. De nombreuses mesures de la vitesse de conduction des nerfs moteurs chez 14 diab~tiques n'ayant subi aucune thdrapeutique mddicamenteuse, ont montrd une am61ioration dvidente du fonctionnement nerveux pendant la durde du traitement ~ l'insuline, et une dgtdrioration apr~s l'arr6t du traitement. --Des rdsultats similaires n'ont pas pu 8tre obtenus en mesurant le scull de la perception vibratoire.
Veri~nderungen der motorischen Leitgeschwindigkeit wiihrend akuter Stoffweehselschwantcungen bei DiabetilcernZusammenfassung. Bei wiederholter Messung der motorischen Leitgeschwindigkeit bei 14 urspriinglich unbehandelten Diabetikern konnte ein Anstieg der Leitgeschwindigkeit w/ihrend der Behandlung mit Insulin und ein erneuter Abfall nach Unterbreehung der Therapie nachgewiesen werden. --]Die Schwelle der Vibrationsempfindung ver/~nderte sich hingegen unter der Insulinbehandlung nicht nachweisbar.
Muscle biopsies were studied from sixteen juvenile, long-term diabetics. Most of the patients had severe retinopathy, but clinical signs of other forms of angiopathy and neuropathy were either absent or mild. The biopsies revealed severe degeneration, as well as ineffective regenerative changes of the terminal nerve fibres and endorgans. Modifications pathologiques dans le syst@me nerveux central ct pdriphgrique do sujets jeunes, diabdtiques depuis longtemps. L'appareil neuro-musculaire terminal Rdsumd. Des biopsies museulaires ont @t @ 4tudi@es chez seize sujets jeunes diab@tiques depuis longtemps. La plupart des patients 6talent atteints de rdtinopathie grave, mais les signes cliniques d'autres formes d'angiopathie et de neuropathie gtaient soit absents, soit l@gers. Les biopsies ont r@vdld mm dgggngrescence grave ainsi que des modifications r6g~n6ratives inefficaces des fibres nerveuses terminales et des organes terminaux. Pathologische Ver~nderungen am zentralen und peripheren Nervensystem von ji~ngeren Langzeit-DiabetiIcern. Die neuromuskuldre Endplatte Zusammenfassung. Es warden Muskelbiopsien yon 16 jiingeren Langzeitdiabetikern untersucht. Die meisten Patienten litten an einer schweren Retinopathie, doch wiesen sie nur schwache oder keine klinischen Anzeichen eines anderen Gef~l~leidens oder einer Neuropathie auf. Die Biopsien zeigten schwere degenerative Erscheinungen und aul~erdem frustrane regenerative Veri~nderungen der terminalen Nervenfasern und Endorgane.
OBJECTIVE Earlier reports have shown different effects of levothyroxlne in the prevention of recurrence of non-toxic goltre after operation. These studies have been either retrospectlve or of short-term follow-up. This study was designed to evaluate the efficacy of long-term Eitroxln treatment (levothyroxlne 0.1 mg daily) In the prevention of Postsperatlve recurrence of non-toxic goitre. DESIGN Randomized prospective non-placebo controlled Study with 9 years follow-up. Group A (11-40) received levothyroxine and group B (11=60) did not. PATIENTS One hundred patients consecutively operated for non-toxic goitre. All cllnlcaily and biochemically 8 U -W o l d and none taklng any thyrold andlor antithyroid medication. MEASUREMENTS T3, T4, TSH, thyroid antibodies (mlcro-Somallthyroglobulln). welght and neck circumference Were measured and thyroid palpation were done preoperatlvely, 3 and 12 months after surgery and thereafter Yearly up to 9 years. RESULTS Sixty-nine patients completed 9 years follow-UP. lncldence of recurrence In group A YS group B was 14.5 "8 21.8% (P
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