Einleitung und Problemstellung Die Operationssterblichkeit nach lungenverkleinernden Operationen ist heute in den weitaus meisten Fi~llen (50 bis 80~o) in konsekutiven kardiovascul~ren Komplikationen, also in einem akuten oder subakuten Versagen des rechten Herzens zu suchen 2, 12, 2~, 31, a6, 53. Dabei kSnnen zirkulatorische Fragen yon respiratorischen nicht getrennt werden, wie eingehende Untersuchungen zur Pathophysiologie des kardiorespiratorischen Systems unter lungenchirurgischen Gesichtspunkten zeigen*.An einem Kranlcengut yon 600 Lungenresezierten kamen wir zu der Feststellung, dal~ zwischen der H6he des pr~operativen Blutdruckes innerhalb des kleinen Kreislaufes und der Operations-und Frfihletalit~it aus funktioncller Ursache eine abh~ngige Beziehung besteht. Dem klinischen Befund des finalen Rechtsherzversagens mit den Zeichen des Lungen6dems, der Cyanose und Polyglobulie steht morphologisch die Hypertrophie der 1VIuskulatur des rechten Herzens gegenfiber. Das rechte Herz hat also nach einer grSBeren Lungenresektion infolge der l~eduktion des Gefi~querschnittes eine vermehrte Druckarbeit zu leisten, der es bei ungfinstiger Ausgangslage, etwa einer bereits pri~operativ bestehenden pulmonalen I-Iypertonie nicht immer gewachsen ist. Aus dieser Erkenntnis leiten wir die Indikation ffir die preoperative Herzkatheterisierung bei allen Patienten mit chirurgischen Lungenerkrankungen ab. Kranke mit systolischen Druckwerten yon mehr als 40 mm ttg im Lungenkreislauf gelten als funktionell inoperabel.Ffir die Beurteilung pathophysiologischer Rfickwirkungen der lungenverkleinernden Operationen auf das rechte Herz kommt der vergleichenden pr~-und postoperativen Uberprfifung der Hi~modynamik des kleinen Kreislaufes eine bcsondere Aussagekraft zu a,6, at,s6, as, 4a, 44
Mit der Exstirpation eines Lungenfli~gels kommen auf der linken Seite jeweils 46% und auf der rechten 54% der Capillaren des kleinen Kreislaufes und der Atemoberfliiche it1 ~ortfM1. W~hrend Kinder und junge Patienten die naehfolgende Funktionseinbufie zum Teil noeh substituieren [12,28,33], kommt es bei ~lteren Pneumonektomierten nieht selten zu kardiMen und pulmonMen Insuffizienzerscheinungen, die h~ufig zum letMen Ausgang ffihren. Als pa~hophysiologisehe Ursachen dieser unerwfinschtea postoperativen Verlaufsformen gelten resektionsbedingte Tabelle ~. FunktionsgrSfien der Hiimodynamik des Lungenkreislau/es yon Pneumonektomierten vor und nach der Operation (Durchschnittswerte) prS~-postopera,iv oper~tiv
<p>According to the 'Act on the Organizational Restructuring in the Field of Radioactive Waste Disposal' the BGE was established in 2016. The amended 'Repository Site Selection Act' (StandAG) came into force in July 2017 and forms the base for the site selection by clearly defining the procedure. According to the StandAG the BGE implements the participative, science-based, transparent, self-questioning and learning procedure with the overarching aim to identify the site for a high-level radioactive waste (HLW) repository in a deep geological formation with best possible safety conditions for a period of one million years.</p><p>The German site selection procedure consists of three phases, of which Phase 1 is divided into two steps. Starting with a blanc map of Germany, the BGE completed Step 1 in September 2020 and identified 90 individual sub-areas that provide favorable geological conditions for the safe disposal of HLW in the legally considered host rocks; rock salt, clay and crystalline rock. Based on the results of Step 1, the on-going Step 2 will narrow down these sub-areas to siting regions for surface exploration within Phase 2 (&#167; 14 StandAG). Central to the siting process are representative (Phase 1), evolved (Phase 2) and comprehensive (Phase 3) preliminary safety assessments according to &#167; 27 StandAG.</p><p>The ordinances on 'Safety Requirements' and 'Preliminary Safety Assessments' for the disposal of high-level radioactive waste from October 2020 regulate the implementation of the preliminary safety assessments within the different phases of the siting process. Section 2 of the 'Safety Requirements' ordinance provides requirements to evaluate the long-term safety of the repository system; amongst others, it states that all potential effects that may affect the long-term safety of the repository system need to be systematically identified, described and evaluated as &#8220;expected&#8221; or &#8220;divergent&#8221; evolutions. Additionally, the ordinance on 'Preliminary Safety Assessments' states in &#167; 7, amongst others, that the geoscientific long-term prediction is a tool to identify and to evaluate geogenic processes and to infer &#8220;expected&#8221; and &#8220;divergent&#8221; evolutions from those. Hence, considering the time period of one million years for the safe disposal of the HLW and the legal requirements, it is essential to include long-term climate evolution in the German site selection process to evaluate the impact of various climate-related scenarios on the safety of the whole repository system.</p><p>To better understand and evaluate the influence of climate-related processes on the long-term safety of a HLW repository, climate-related research will be a part of the BGE research agenda. Potential research needs may address i) processes occurring on glacial &#8211; interglacial timescales (e.g. the inception of the next glaciation, formation and depth of permafrost, glacial troughs, sub-glacial channels, sea-level rise, orbital forcing) and their future evolutions, ii) effects on the host rocks and the barrier system(s) as well as iii) the uncertainties related to these effects but also to general climate models and predictions.</p>
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