Recently, avidity determination of IgG has been introduced successfully into virus serology as an additional and specific means for confirmation or exclusion of current infections. This simple and highly reproducible method can compensate for problems arising by classical serology, which include lack of detectable IgM responses during primary infections and persistent IgM responses after past infections. We show that avidity determination can be applied successfully for serological diagnosis of TBEV infection. Using the urea denaturation method, primary TBEV infections showed anti-TBEV IgG of low avidity (avidity index < 0.4), whereas sera from individuals with past infections exhibited high avidity IgG. The retrospective analysis of cases with clinical symptoms of TBEV infection in the absence of detectable anti-TBEV IgM showed that a significant number of these cases (5/45) had anti-TBEV IgG of low avidity, indicating current infection. We recommended the use of avidity determination as a method for routine TBEV serology.
Recently, avidity determination of IgG has been introduced successfully into virus serology as an additional and specific means for confirmation or exclusion of current infections. This simple and highly reproducible method can compensate for problems arising by classical serology, which include lack of detectable IgM responses during primary infections and persistent IgM responses after past infections. We show that avidity determination can be applied successfully for serological diagnosis of TBEV infection. Using the urea denaturation method, primary TBEV infections showed anti-TBEV IgG of low avidity (avidity index < 0.4), whereas sera from individuals with past infections exhibited high avidity IgG. The retrospective analysis of cases with clinical symptoms of TBEV infection in the absence of detectable anti-TBEV IgM showed that a significant number of these cases (5/45) had anti-TBEV IgG of low avidity, indicating current infection. We recommended the use of avidity determination as a method for routine TBEV serology.
Derzeit warten in Deutschland mehr als 10.000 schwer kranke Menschen auf ein neues Organ, doch zwischen der Zahl der benötigten und der verfügbaren Organe klafft eine immense Lücke. Aus den Zahlen der Deutschen Stiftung Organtransplantation (DSO, 2002) geht hervor, dass im Jahr 2001 bei 1.996 Todesfällen im Krankenhaus die medizinischen Voraussetzungen für eine Organspende bestanden haben, das heißt, es wurde der Hirntod diagnostiziert 1 . Doch nur in etwa jedem zweiten Fall konnte eine Organ-478 1 Zur Rechtslage: Die Entnahme von Organen bei einem toten Organspender ist nach dem 1997 in Kraft getretenen Transplantationsgesetz (TPG) zulässig, wenn erstens zwei qualifizierte Ärzte, die an der Transplantation nicht beteiligt sein dürfen, den Hirntod unabhängig voneinander festgestellt haben. Zweitens ist eine postmortale Organentnahme nur erlaubt, wenn der Betroffene zu Lebzeiten eingewilligt hat (z. B. durch Organspendeausweis). Liegt dem Arzt keine schriftliche Willenserklärung des Toten vor, so ist dessen nächster Angehöriger oder eine vom Organspender bestimmte Person zu befragen, welche die Entscheidung zur Organentnahme stellvertretend treffen kann. In der Praxis werden die Angehörigen in jedem Fall um ihre Zustimmung zur Organentnahme gebeten, unabhängig davon, ob ein Spenderausweis vorliegt (vgl. Gold, Schulz & Koch, 2001). Auch lebende Personen können Organe spenden, z. B. Nieren oder Gewebe. Um einen Organhandel zu verhindern, ist die Lebendspende jedoch nur bei Verwandten oder Personen erlaubt, "die dem Spender in besonderer persönlicher Verbundenheit offenkundig nahestehen" ( § 8 Abs. 1 Satz 2 TPG).
scite is a Brooklyn-based organization that helps researchers better discover and understand research articles through Smart Citations–citations that display the context of the citation and describe whether the article provides supporting or contrasting evidence. scite is used by students and researchers from around the world and is funded in part by the National Science Foundation and the National Institute on Drug Abuse of the National Institutes of Health.