The influence of electro-acupuncture on the sphincter of the female urethra was checked on 20 patients with stress incontinence without gross anatomic variation. This was determined by means of simultaneous cysto-urethrometry. After 30 minutes of electric stimulation through acupuncture needles which were placed into the skin of the lower legs and lower abdomen, a significant increase in the so-called "closing pressure" was found. Seventeen patients even showed positive pressure. In a control group of another group of another 20 patients who, however, did not undergo acupuncture, there were only two cases of slight increase in closing pressure. In addition, a second control group of 20 patients was given a placebo suppository in order to eliminate any psychic factor as far as possible. Significant change of the closing pressure could not be found in any of these cases. Even though the actual working mechanism of electro-acupuncture is not understood, these experiments seem to confirm the assumption of electro-acupunture's positive influence on the closing mechanism of the female urethra.
Für die endoskopische Behandlung der Extrauteringravidität wird eine neue Methode des Wundverschlusses des Eileiters vorgestellt und hinsichtlich der optimalen Funktionserhaltung retrospektiv überprüft. Methode: Der Wundrand wird durch einfaches Aufbringen eines Fibrinklebers atraumatisch versorgt. Richtige Haltung und Adaptation der Wundränder sind die Voraussetzungen für einen optimalen Tubenverschluss. Auch rupturierte Wundränder können so versorgt werden. Ergebnisse: Bei 59 Frauen mit aktivem Kinderwunsch, bei denen die Tubenwunde nur mit Fibrinkleber versorgt wurde, erreichten wir eine Schwangerschaftsrate von 92%. Die intrauterine Rate betrug 61%, die Rezidivrate auf der operierten Seite 15 %. Fünf Patientinnen hatten vor oder nach einer intrauterinen Schwangerschaft eine neuerliche Extrauteringravidität. Die intrauterine Schwangerschaftsrate bei Fallen mit nur einer vorhandenen und operierten Tube bzw. mit beidseitig operierten Tuben betrug 77%; die Rezidivrate lag in diesen Fallen bei 11%. Alle Schwangerschaften erfolgten auf natürlichem Wege. Insgesamt wurden 41 Frauen (69%) von einem gesunden Kind entbunden. Schlussf olgerung: Die einfache, atraumatische Fibrinklebung der Tubenwunde ist hinsichtlich des funktionellen Ergebnisses durchaus mit der etablierten Technik vergleichbar.
Opinions differ about the type of surgical procedure to be applied in cases of complete or partial vaginal occlusion. The large percentage of postoperative vaginal stenoses and functional disorders necessitated a search for a new technique. The mucous membrane of the introitus vaginae is incised in the shape of a lying cross and the four flaps thus made are detached. Then an exactly lateral incision is made on each side of the crossing point described above resulting in a broad access to the vagina. Once the opening is wide enough, a second group of triangular flaps is formed vertically to this horizontal incision; the dimensions of the triangular flaps in the inner and outer group must be identical. Then the outer four flaps are turned inward and the four inner flaps are turned outward and interlinked so that a zig-zag line is formed which encircles the vagina in the area of the former stenosis. Thus far this surgical technique has been applied five times and yielded satisfactory results in every instance.
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