Dermatomycoses due to pets and farm animals are often a clinical and diagnostic challenge for dermatologists. A 24-year-old man presented with inflammatory skin changes on his cheeks and chin. Because of negative fungal culture and the clinical appearance of a highly inflammatory process, our first diagnosis was a bacterial pyoderma. Polymerase chain reaction (PCR) identified Arthroderma benhamiae in both the patient and his guinea pig. A. benhamiae is a zoophilic dermatophyte which belongs to the Trichophyton mentagrophytes-complex. The fungus is acquired from guinea pigs and causes highly inflammatory forms of tinea. PCR-based diagnostics are quick and simple tools to identify this pathogen, so that suitable antimycotic therapy can be initiated quickly.
Zusammenfassung Der Begriff Leiden ist in der Medizin und in der Bioethik bisher kaum reflektiert und dahingehend in normativer Hinsicht wenig bestimmt. Dennoch bildet das Leiden an einer Unfruchtbarkeit den Ausgangspunkt für die medizintechnischen Interventionen der assistierten reproduktionsmedizinischen Behandlung. Dabei wird implizit angenommen, dass der unerfüllte Kinderwunsch ein Leiden ist. Ob der unerfüllte Kinderwunsch allerdings ein Leiden darstellt, ist bisher nicht eindeutig geklärt worden. Ziel dieses Beitrages ist es, die Annahme, dass es sich beim unerfüllten Kinderwunsch um ein Leiden handelt, zu überprüfen. Anhand der Darstellung einiger gängiger Leidenskonzeptionen werden Merkmale von Leiden herausgearbeitet, die als treffende Grundannahmen für eine Leidensbestimmung gelten können. Es wird sich zeigen, dass der unerfüllte Kinderwunsch, entsprechend der Leidenskonzeptionen, als ein Leiden angesehen werden sollte, und ihm somit ein normativer Stellenwert zukommt. In einem weiteren Schritt ist zu klären, ob das Leiden an einem unerfüllten Kinderwunsch als ein Rechtfertigungsgrund für reproduktionsmedizinische Interventionen gelten kann. Dafür wird zum einen der Stellenwert von Leiden, als eine anthropologische Grundbedingung, im Zusammenhang mit dem Leidenslinderungsauftrag der Medizin diskutiert. Zum anderen werden die Risiken der reproduktionsmedizinischen Therapien sowie deren Bedeutung als Gesundheitsressourcen erörtert. Dabei wird deutlich, dass Leiden an einem unerfüllten Kinderwunsch immer ein psychosomatischer Komplex ist. Nur unter Berücksichtigung der
Background: Advancing surgical techniques require a high level of adaptation and learning skills on the part of surgeons. We need selection procedures and decision support systems for the recruitment of medical students and young surgeons. We aimed to investigate factors influencing the surgical performance and learning abilities of surgeons and medical students. Material and Methods: The training scores of persons attending 16 standardized training courses (at three training centers) of the German Working Group for Gynecological Endoscopy (AGE e.V.) from 2017 to 2020, individual characteristics, and the results of psychomotor tests of three-dimensional imagination and hand-eye coordination were correlated. Similar analyses were performed for medical students in their final clinical year from 2019 to 2020. The training concept was evaluated in a prospective, multicenter, interdisciplinary, multinational setting. Results: In all, 180 of 206 physicians (response rate 87.4%) and 261 medical students (response rate 100%) completed the multi-stage training concept successfully. Of personal characteristics, the strongest correlation was noted for good surgical performance and learning success, and the absolute number of performed laparoscopic surgeries (r=0.28-0.45, P<0.001/r=0.1-0.28, P<0.05). A high score on the spatial visualization ability test was also correlated with good surgical performance (r=0.18-0.27, P<0.01). Among medical students with no surgical experience, however, age was negatively correlated with surgical performance, i.e. the higher the age, the lower the surgical performance (r=0.13/r=0.22, P<0.05/P<0.001). Conclusion: Individual factors (e.g. surgical experience, self-assessment, spatial visualization ability, eye-hand coordination, age) influence surgical performance and learning. Further research will be needed to create better decision support systems and selection procedures for prospective physicians. The possibilities of surgical training should be improved, promoted, and made accessible to a maximum number of surgical trainees because individual learning curves can be overcome even by less talented surgeons. Training options should be institutionalized for those attending medical school.
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