1973
DOI: 10.1007/bf01484139
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Zur pathologischen anatomie des kreislaufschocks beim menschen

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“…Pulmonary hyaline membranes are known not only to be the sign of the respiratory distress syndrome, but also to characterize the morphology of the human shock lung in autopsy cases with endotoxic, septic, allergic-hyperergic, hemorrhagic, hypovolemic, cardiogenic and cerebral shock. They are also seen in lungs after hemolytic episodes, after massive blood transfusions, and after prolonged cardiac arrest [6,13,34,55,62,73,79]. In these autopsy cases, however, hyaline membranes occur only after an interval of 36 hours between the beginning of shock and death [13].…”
Section: Pulmonary Hyaline Membranesmentioning
confidence: 99%
“…Pulmonary hyaline membranes are known not only to be the sign of the respiratory distress syndrome, but also to characterize the morphology of the human shock lung in autopsy cases with endotoxic, septic, allergic-hyperergic, hemorrhagic, hypovolemic, cardiogenic and cerebral shock. They are also seen in lungs after hemolytic episodes, after massive blood transfusions, and after prolonged cardiac arrest [6,13,34,55,62,73,79]. In these autopsy cases, however, hyaline membranes occur only after an interval of 36 hours between the beginning of shock and death [13].…”
Section: Pulmonary Hyaline Membranesmentioning
confidence: 99%
“…Daraus wurde geschlossen, daß neben einem Hyperkoagulabilitätszustand eine reduzierte Verfügbarkeit des fibrinolytischen Systems für ARDS charakteristisch ist. Diese klinisch-chemischen Daten finden ihr morphologisches Korrelat in den Mikrothromben, die in der Lunge bei ARDS auftreten (64, 79,81,89).…”
Section: Blut Erinnungskaskade Und Fibrinofytisches Systemunclassified
“…Es stellt sich die Frage, ob die Blutungen bei neurogenem Schock unmittelbare Folge der zentralnervösen Läsionen sind, oder ob sie deren mittelbare Folge auf dem Weg über einen Kreislaufschock darstellen. Träfe die zweite Möglichkeit zu, so wäre der bislang vage Begriff der neurogenen Blutungen geklärt (REMMELE et al 1973).…”
Section: Ih Neurogene Blutungenunclassified
“…Nach mehr als 24stündiger Schockdauer ist die Zahl der Fälle mit Lungenblutungen am größten und etwa doppelt so hoch wie bei kürzerer Schockdauer. Als Blutungsursache wird eine kapilläre Hyperämie mit akuter Stauung (COOK et al 1968;REMMELE et al 1973) oder Arteriolenkonstriktion (VEITH et al 1968) angegeben.…”
Section: Ih Neurogene Blutungenunclassified