2023
DOI: 10.1002/oby.23844
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Who benefits most from outpatient lifestyle intervention? An IMI‐SOPHIA study on pediatric individuals living with overweight and obesity

Nicole Prinz,
Hugo Pomares‐Millan,
Almut Dannemann
et al.

Abstract: ObjectiveThe first‐line approach for childhood obesity is lifestyle intervention (LI); however, success varies. This study aimed first to identify distinct subgroups of response in children living with overweight and obesity and second to elucidate predictors for subclusters.MethodsBased on the obesity patient follow‐up registry the APV (Adipositas‐Patienten‐Verlaufsdokumentation) initiative, a total of 12,453 children and adolescents (median age: 11.5 [IQR: 9.7–13.2] years; BMI z score [BMIz]: 2.06 [IQR: 1.79… Show more

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Cited by 3 publications
(2 citation statements)
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“…In this study, we used data from children, adolescents and young adults with overweight or obesity from the Adiposity Patient Registry (APV), a prospective standardized multicentre database used by inpatient and outpatient specialized centers for obesity care in Germany and Austria [ 21 ]. The APV initiative is open to all interested centers providing care for individuals living with overweight or obesity.…”
Section: Methodsmentioning
confidence: 99%
“…In this study, we used data from children, adolescents and young adults with overweight or obesity from the Adiposity Patient Registry (APV), a prospective standardized multicentre database used by inpatient and outpatient specialized centers for obesity care in Germany and Austria [ 21 ]. The APV initiative is open to all interested centers providing care for individuals living with overweight or obesity.…”
Section: Methodsmentioning
confidence: 99%
“…Betrachtet man das Ausmaß der Adipositas bei Rehabilitationsbeginn, so zeigt sich in den Jahren 2010 bis 2022 ein ansteigender Im Hinblick auf den BMI-Erfolg ist zu berücksichtigen, dass das Alter und der Ausgangs-BMI-SDS bei stationär behandelten Patient*innen grundsätzlich deutlich höher sind als bei ambulant behandelten [10,18], und der Trend beim BMI-SDS bei beiden Behandlungsansätzen weiter ansteigt [11]. Als weitere Einflussfaktoren werden der sozioökonomische Status und der Migrationshintergrund beschrieben [10,12]. Der Anteil an Kindern und Jugendlichen mit Migrationshintergrund in der Rehabilitation repräsentiert zwar noch nicht den Bevölkerungsquerschnitt, zeigt aber ebenfalls eine steigende Tendenz.…”
Section: Daten Zur Rehabilitation Von Kindern Und Jugendlichen Aus De...unclassified