2022
DOI: 10.1007/s11695-021-05783-2
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Vitamin B Complex Deficiency After Roux-en-Y Gastric Bypass and Sleeve Gastrectomy—a Systematic Review and Meta-Analysis

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Cited by 9 publications
(6 citation statements)
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“…Bei anhaltender Übelkeit mit Erbrechen sollte jedenfalls eine neurologische Abklärung erfolgen und an einen Vitamin‑B 1 -Mangel gedacht werden. Bei einem ausgeprägten Mangel kann sich eine neurologische Symptomatik mit Enzephalopathie, Ataxie und Okulomotorius-Dysfunktion (Wernicke-Enzephalopathie) entwickeln [ 16 18 ]. Daher wird eine Prophylaxe mit mindestens 12 mg Thiamin täglich empfohlen, am besten in Form von ausreichend dosierten Vitamin-B-Komplex-Präparaten.…”
Section: Versorgung Mit Mikronährstoffenunclassified
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“…Bei anhaltender Übelkeit mit Erbrechen sollte jedenfalls eine neurologische Abklärung erfolgen und an einen Vitamin‑B 1 -Mangel gedacht werden. Bei einem ausgeprägten Mangel kann sich eine neurologische Symptomatik mit Enzephalopathie, Ataxie und Okulomotorius-Dysfunktion (Wernicke-Enzephalopathie) entwickeln [ 16 18 ]. Daher wird eine Prophylaxe mit mindestens 12 mg Thiamin täglich empfohlen, am besten in Form von ausreichend dosierten Vitamin-B-Komplex-Präparaten.…”
Section: Versorgung Mit Mikronährstoffenunclassified
“…Vitamin B 12 . Während präoperativ die Prävalenz eines Vitamin‑B 12 -Mangels bereits mit bis zu 18 % angegeben wird [ 7 ], steigt diese je nach Operationsmethode auf bis zu 30 % und mehr nach RYGB [ 18 ]. Die klassische Folge eines Vitamin‑B 12 -Mangels ist eine hyperchrome makrozytäre (perniziöse) Anämie.…”
Section: Versorgung Mit Mikronährstoffenunclassified
“…Most studies on nutritional deficiencies after gastric bypass examine deficiencies of vitamin B 12 , vitamin B 9 , vitamin D, calcium and iron 4–12. For instance, one systematic review and meta-analysis of 46 studies found folate and B 12 as the most prevalent deficiencies with their longest follow-up being 6 years after RYGB surgery 5. However, some studies have investigated other micronutrient deficiencies such as vitamin A, vitamin E, selenium and zinc 13–15.…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%
“…While SG is primarily considered a restrictive procedure, the reduction in gastric acid production and intrinsic factor secretion due to removal of a large part of the stomach may also affect absorption of micronutrients [2]. Contrary to initial belief, similar rates of long-term nutritional deficiencies are found in SG patients when compared to patients that have undergone Roux-en-Y gastric bypass, even though the intestinal surface area remains intact following SG [3][4][5][6]. Micronutrient deficiencies for vitamin D, vitamin B12, and iron as well as elevated parathyroid hormone (PTH) levels have been reported up to 5 years after SG [7][8][9][10].…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%