1970
DOI: 10.1159/000208739
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Vergleichende Untersuchungen zur Erythrozytenkinetik und zur Knochenmarksmorphologie bei Patienten mit Osteomyelosklerose und Osteomyelofibrose

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Cited by 5 publications
(2 citation statements)
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References 7 publications
(8 reference statements)
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“…Quantitative defect of erythropoiesis, as evaluated by PIT (Huff et al, 195 I;Bothwell et al, 1957), is therefore not the cause of anaemia, even in cases with osteomyelosclerosis. O n the other hand, dyserythropoiesis appears to be very frequent in MF, as evidenced by the excessive plasma iron clearance with a low iron incorporation into the red cells (Nathan & Berlin, 1959;Bowdler, 1961;Szur & Smith, 1961;Oettgen & Pribilla, 1964;Brunner, 1965;Gardner & Nathan, 1966;Kesse-Elias et al, 1968;Huber et al, 1969;Lynch et al, 1969;Finch et al, 1970;Schulz et al, 1970;Milner et al, 1973). Surface count patterns, showing in many cases rapid and high splenic 59Fe uptake, and delayed and incomplete release, is other evidence of dyserythropoiesis (Turpin et al, 1971).…”
Section: Erythrokinetic Abnormalitiesmentioning
confidence: 99%
“…Quantitative defect of erythropoiesis, as evaluated by PIT (Huff et al, 195 I;Bothwell et al, 1957), is therefore not the cause of anaemia, even in cases with osteomyelosclerosis. O n the other hand, dyserythropoiesis appears to be very frequent in MF, as evidenced by the excessive plasma iron clearance with a low iron incorporation into the red cells (Nathan & Berlin, 1959;Bowdler, 1961;Szur & Smith, 1961;Oettgen & Pribilla, 1964;Brunner, 1965;Gardner & Nathan, 1966;Kesse-Elias et al, 1968;Huber et al, 1969;Lynch et al, 1969;Finch et al, 1970;Schulz et al, 1970;Milner et al, 1973). Surface count patterns, showing in many cases rapid and high splenic 59Fe uptake, and delayed and incomplete release, is other evidence of dyserythropoiesis (Turpin et al, 1971).…”
Section: Erythrokinetic Abnormalitiesmentioning
confidence: 99%
“…Mässige Verkür zung der Lebensdauer der Erythrozyten wurde bei einem Grossteil der Fälle nachgewiesen [1,3,7,9,12], stärkere organgebundene Haemolysen hingegen scheinen weniger häufig zu sein [6,7], Ferrokinetische Nachuntersuchungen von Patienten wurden von Szur und Smith [12], Brunner [1] Schulz et cd. [11] konnten keine Korrelation zwischen ferrokinetischen Befunden und dem Krankheitsstadium finden. Sie legten dabei ihren Untersuchungen die histologische Stadieneinteilung von Oechslin [8], der in fibroosteoklatisches, ein osteoidoplastisches und ein osteo plastisches Stadium unterscheidet, zugrunde.…”
Section: Resultateunclassified