2006
DOI: 10.1016/j.urology.2006.06.008
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Ultrastructural stages of biofilm development of Escherichia coli on urethral catheters and effects of antibiotics on biofilm formation

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Cited by 45 publications
(43 citation statements)
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“…These devices are often colonized by single bacterial species like Escherichia coli [5]. E. coli is responsible for 80% of the urinary tract infections and it was observed that even after antibiotic therapy it can persist and re-emerge in the bladder and in associated urinary tract biomedical devices (eg urinary catheters) [3,6,7]. E. coli has also been found in breast implants, being responsible for 1.5% of associated infections, and contact lenses [3,8].…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%
“…These devices are often colonized by single bacterial species like Escherichia coli [5]. E. coli is responsible for 80% of the urinary tract infections and it was observed that even after antibiotic therapy it can persist and re-emerge in the bladder and in associated urinary tract biomedical devices (eg urinary catheters) [3,6,7]. E. coli has also been found in breast implants, being responsible for 1.5% of associated infections, and contact lenses [3,8].…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%
“…Leider sind gerade diese Keime bei Patienten mit Dauerkatheterableitung häufig [11]. Die Biofilmbildung auf Kathetern in infiziertem Urin ist bereits nach 4 Stunden nachweisbar und nach 24 Stunden komplett [12]. Versuche, die chronische Bakteriurie bei Katheterableitung zu verhindern, sind bis heute weitgehend erfolglos geblieben.…”
Section: Urinbakteriologieunclassified
“…Die Wirksamkeit von Cranberry-Extrakten [13] oder Katheterirrigationen als Routinemaßnahme zur Reduktion von Inkrustationen konnte bisher nicht belegt werden [14]; ihr Einsatz kann lediglich im Individualfall erwogen werden [15]. Durch Antibiotika lässt sich eine Biofilmbildung lediglich verzögern, nicht aber verhindern [12]. Auch Katheterbeschichtungen konnten die Biofilmausprägung mittelfristig nicht verhindern [16]; mögliche Veränderungen des Katheterdesigns [9] oder Pentosanpolysulfat-Beschichtungen des Katheters [17] sind bisher nicht in klinischen Studien getestet worden.…”
Section: Urinbakteriologieunclassified
“…Для того чтобы антибиотик подействовал на бакте-рии, последние должны быть метаболически активными, поэтому неактивные микроорганизмы в биопленках не подвергаются воздействию антибиологических препаратов [6]. В исследованиях показано, что наиболее низкие кон-центрации, требуемые для уничтожения или удаления бак-териальной биопленки, для большинства антибиотиков фактически превышают максимальные прописываемые врачами дозы [9,10]. Таким образом, стандартные пер-оральные дозировки для тех антибиотиков, которые эф-фективно уничтожают планктонно выращенные в лабора-тории бактерии, могут иметь слабое антимикробное дей-ствие или быть вовсе неэффективными в отношении того же типа бактерий, находящихся в биопленках.…”
unclassified